سلامت و دانش

۳ راهکار آسان برای کاهش مصرف نمک

آفتاب‌‌نیوز:

بزرگسالان نمی توانند بیش از 2300 میلی گرم در روز مصرف کنند ، اما در ایالات متحده بیشتر مردم حدود 50 درصد بیشتر سدیم مصرف می کنند.

غذاهای فرآوری شده مقادیر قابل توجهی سدیم مصرف می کنند ، بنابراین پخت وعده های غذایی خانگی می تواند مصرف نمک را کاهش دهد.

3 روش ساده برای کاهش مصرف نمک

متخصصان بهداشتی ایالات متحده می گویند بدن برای حفظ عملکرد طبیعی عضلات و اعصاب به سدیم نیاز دارد. با این حال ، در ایالات متحده ، 90 درصد بزرگسالان مقدار زیادی نمک مصرف می کنند ، که می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا ، سکته مغزی و سایر بیماری های جدی را افزایش دهد.

به گفته اینسایدر ، کاهش میزان سدیم مصرفی به شدت به رژیم غذایی فرد بستگی دارد. برای نظارت بر میزان مناسب مصرف نمک می توان از راه حل های زیر استفاده کرد:

کنترل رژیم غذایی: اگر نوع و مقدار غذایی را که می خورید و میزان نمک هر ماده غذایی را در نظر بگیرید ، یا می توانید با استفاده از نرم افزار رژیم غذایی میزان نمک روزانه خود را کنترل کنید.

انتخاب غذاهای کم سدیم: غذاهای زیادی وجود دارند که حاوی سدیم کم یا فاقد آن هستند. قبل از خوردن غذاها می توانید به برچسب تغذیه هر محصول مراجعه کرده و غذا را بر اساس مقدار و مقدار روزانه سدیم موجود در محصول انتخاب و مصرف کنید.

مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کنید: غذاهای فرآوری شده یا آماده حاوی مقادیر بیشتری سدیم از حد انتظار هستند. برخی فکر می کنند که افزودن نمک به میز و میز ناهار خوری یک مشکل است ، در حالی که انتخاب غذاهای فرآوری شده نیز می تواند حاوی مقادیر بسیار ناچیزی سدیم باشد.

دکمه بازگشت به بالا