۱۲ میلیارد تومان در جشن عاطفه های خوزستان جمع شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خوزستان

۱۲ میلیارد تومان در جشن عاطفه های خوزستان جمع شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جمال شیبه پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری جشن عاطفه‌ها که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد هر ساله با توجه به آغاز سال تحصیلی و در آستانه ماه آنلاین، در راستای وظیفه ذاتی خود که کمک به اقشار نیازمند است، پویش جشن عاطفه‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد. این پویش، سنت حسنه‌ای است که سال‌ها در حال انجام بوده و مردم کشور به خصوص خوزستانی‌ها در تمام موارد و فراخوان‌هایی که برای کمک به محرومان و نیازمندان مطرح می‌شود حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه امسال جشن عاطفه‌ها از ۱۷ شهریور ماه رسماً در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: پویش مذکور تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت، البته تا امروز اتفاقات مبارکی در این زمینه رخ داده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اعلام اینکه افتخار ارائه خدمت به قریب ۵۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان را داریم، عنوان کرد: همه تلاش ما بر این است تا همچو سال گذشته که توانستیم به تمام دانش آموزان تحت پوشش کیف و لوازم‌التحریر، هدیه دهیم، امسال نیز طبق هدف گذاری کار صورت گیرد و یقین داریم تا پیش از نیمه مهرماه بتوانیم به همه دانش آموزان بسته آموزشی تقدیم کنیم.

شیبه ادامه داد: به جز مددجویان کمیته امداد، اگر در مدرسه‌ای متولیان امر خانواده‌های نیازمندی معرفی کنند که تحت پوشش کمیته نباشند، خود را مکلف می‌دانیم که به آنها کمک کنیم تا مایحتاج آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها بجز بسته‌های آموزشی درگیر مسائل دیگری مثل ایاب و ذهاب هستند، گفت: در تلاش هستیم تا جایی که امکان پذیر باشد در این زمینه‌ها کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: تا کنون با کمک مردم و خیرین ۱۲ میلیارد تومان در قالب جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شده که قصد داریم تا ابتدای سال تحصیلی برای ۵۰ هزار دانش آموز بسته تحصیلی آماده کنیم. سال گذشته نیز کمک‌های مردمی و شرکت‌ها ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

شیبه با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های خوزستان ظرفیت خوبی به لحاظ وجود صنایع و شرکت‌ها دارند، افزود: به همکاران توصیه می‌کنیم در شهرهای خود از ظرفیت این صنایع و سازمان‌ها استفاده کنند اما قطعاً بعضی شهرها از جمله سوسن، اندیکا و دزپارت محروم هستند معمولاً به صورت متمرکز از سوی اداره کل به آنها کمک خواهیم کرد.

توزیع ۲ هزار بسته تحصیلی در شرق اهواز

وی اظهار کرد: شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد حدود ۱۰ روز بسته تحصیلی دریافت کرده اند. همچنین هفته گذشته ۲ هزار بسته آموزشی در شرق اهواز توزیع شده و مقرر شده شهرهای ماهشهر، هندیجان و بندر امام، از سوی برخی شرکت‌ها کمک صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان آموزش و پرورش را یکی از شرکای خود در بحث دانش آموزی خواند و گفت: با این مجموعه جلسات و تعاملات بسیاری داریم. بخش عمده‌ای از دانش آموزان عشایر تحت پوشش کمیته امداد هستند لذا برای عدالت در توزیع، جلسات و تفاهم نامه‌هایی داشته ایم.

شیبه با بیان اینکه هیچ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد بازمانده از تحصیل نیست، تصریح کرد: شاید برخی دانش آموزان به دلایل متعدد از جمله معلولیت، فیزیک و یا امثالهم بازمانده از تحصیل باشند اما اینکه دانش آموزی به دلیل نداشتن هزینه، از تحصیل بازمانده باشد وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه سرویس مدارس یکی از معضلات خانواده‌ها است، عنوان کرد: در کمیته سرفصل مشخصی برای هزینه‌های ایاب و ذهاب ندارم اما در قالب کمک هزینه در این خصوص و در حد بضاعت به آنها کمک صورت می‌گیرد.امسال قصد داریم بخشی از اعتبارات خود در استان را برای هزینه‌های ایاب و ذهاب متمرکز کنیم تا این مساله دیگر معضل اصلی خانواده‌ها نباشد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اضافه کرد: به دانشجویان نیز خدمات ارائه می‌شود به طور مثال هزینه شهریه آنها پرداخت می‌شود، وام‌های قرض‌الحسنه نیز به آنها پرداخت می‌شود که تا زمان فارغ‌التحصیلی نیاز به پرداخت قسط نیست و برای دریافت، به ضامن هم نیاز ندارند.

شیبه گفت: همچنین در خصوص پایان نامه دانشجویان نیز آن‌هایی که مرتبط با کمیته باشند هزینه ویژه تقدیمشان خواهیم کرد و آن‌هایی که با دستگاه‌های دیگر مرتبط است صحبت و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گفته وی، ۳ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: خیران می‌توانند برای مشارکت در جشن نیکوکاری کمک‌های غیرنقدی خود را به ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در سراسر استان تحویل دهند. همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷*و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ به نام کمیته امداد پرداخت کنند.

دکمه بازگشت به بالا