مجله لوکس/خراسان رضوی یک منتقد سینما گفت: فیلمسازی که تجربهگراست؛ این فیلم میتواند سرآغاز خوبی برای ادامه کار باشد. اما «آغوش باز» فیلم رو به جلویی در کارنامه بهروز شعیبی نیست.
جواد اشکذری در گفتوگو با مجله لوکس در خصوص نقد فیلم «آغوش باز»، اظهار کرد: اگر فیلم را با فیلم بسنجیم دارای نقاط قوتی بود، اما اگر فیلم را با آثاری مانند دهلیز و سیانور بهروز شعیبی که فیلمهای بهتری بودند مقایسه کنیم، دارای ضعفهایی است.
وی ادامه داد: هر فیلمساز نگاه تجربهگرایی دارد که پس از ۶ تا ۷ فیلم میخواهد فضاهای مختلفی را تجربه کند و اگر بخواهیم از این نظر صحبت کنیم به نظر من میتواند نمره قبولی بگیرد و این امر مستلزم آن است که فیلمساز چگونه به این مسئله نگاه میکند.
این منتقد سینما افزود: شنیدهها حاکی از این است که فیلم «آغوش باز» در میان فیلمهایی که تاکنون در جشنواره فجر مشهد اکران شده فیلم تقریبا متوسط رو به خوبی است. به جز چند شات، قاببندی، صحنهها و ایفای نقش چند بازیگر مورد دیگری را در این فیلم نمیتوان یافت که بتوان از آن صحبت کرد و تنها در قالب تله مانده است.
وی با اشاره به اینکه بهروز شعیبی کارگردان دارای اندیشهای است، بیان کرد: این فیلم نشان از نگاه گیشه دارد تا اندیشه کارگردان. بنابراین برای فیلمسازی که تجربهگراست این فیلم میتواند سرآغاز خوبی برای ادامه کار باشد، اما «آغوش باز» فیلم رو به جلویی در کارنامه بهروز شعیبی نیست.
موتور جشنواره فیلم فجر مشهد هنوز روشن نشده است
اشکذری در خصوص نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد، خاطرنشان کرد: به نظر من موتور جشنواره فیلم فجر مشهد هنوز روشن نشده و امیدوارم در آینده شاهد فیلمهای بهتری باشیم تا منجر به رشد سینما شود. تجربه ۲۱ ساله من از جشنواره نشان میدهد که جشنواره فجر مشهد شروع خوبی نداشته است.
وی تصریح کرد: عدم برنامهریزی و ناهماهنگی گواه از این است که نشست خبری جشنواره فیلم فجر قبل از برگزاری آن تشکیل شود و برای اینکه جشنواره خوبی را شاهد باشیم باید دبیرخانه را راه بیاندازیم و به آن سرو سامان دهیم. همچنین باید ۱۰ روز قبل از جشنواره فیلم فجر بلیت فروشی فعالیت خود را آغاز کند.
این منتقد سینما عنوان کرد: در گذشته برگزاری جشنواره بهتر از حال حاضر بود و ما به جای اینکه هر سال پیشرفت کنیم نسبت به دورههای گذشته عقبگرد داشتیم و دیگر شاهد کارهای بکر از سوی کارگردانان نیستیم.
انتهای پیام