بین الملل

یونان: به سخت‌ترین شکل به ترکیه پاسخ می‌دهیم

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی» «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان روز جمعه با بیان اینکه یونان به هر حرکت و چالشی با حقایق مستدل پاسخ داده است، گفت: «ترکیه باید از لفاظی‌های تهاجمی شدید زیر سوال بردن حاکمیت یونان دست بردارد.»

میتسوتاک گفت که او همیشه از ترکیه می‌خواهد که در «گفت‌وگو با حسن نیت» شرکت کند و در عین حال حاضران گفت: «ما آماده هستیم تا با قاطعیت از حاکمیت خود دفاع کنیم.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آماده دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مادرید در نشست هفته آینده ناتو گفت: «من همچنان بر این باورم که باید ملاقات کرد و گفت‌وگو کنیم. در مورد اجلاس ناتو ، دستور کار متفاوت است و مطمئن باشید که اگر تتریک شود د ده

.ونان و ترکیه برای چندین دهه بر سر حقوق دریای اژه و مدیترانه شرقی با هم اختلاف دارند. نها همچنین در یک مسابقه تسلیحاتی شدید گرفتار شده‌اند

منابع رسانه‌های ترکیه چهارشنبه گذشته از جزیره جزیره «کیچی» یا (پسریموس) توسط یونان در هشت کیلومتری جنوب غربی شبه جزیره «بدروم» در دریای اژه و استقرار ارتش یونانی خبر دادند.

به گزارش شبری «تی‌آر تی» جزیر کیچی بین جزایر یونانی کوس «از اول سال تا آخر روز برقصید

بر اساس این گزارش، فیلمی از نیروهای یونانی و سلاح های سنگین مستقر در این جزیره منتشر شده است. برای اولین بار

نظامیان یونان نیز در لباس استار خود در اطراف سازه های سنگی شبیه به سنگر یا پناهگاه دیده می‌شوند. همچنین، ایگانهای توپخانه یونانی در این مکان قابل مشاهده است.

“روز مرگ روز مرگ” وی در مصاحبه‌ای بر اهمیت «برتری هوایی» ترکیه در ادامه رویارویی نظامی محتمل با یونان تأکید کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا