گیج فشار چیست؟

مانومتر یا مانومتر وسیله ای ویژه برای اندازه گیری فشار است که در سیستم های لوله کشی یا مخزن قابل استفاده است و در شرایط مختلف تغییرات فشار را دنبال می کند. در واقع این ابزار مانند یک مانومتر عمل می کند که تغییرات فشار محیط را به صورت حرکت دست روی صفحه یا داده های دیجیتالی روی صفحه نمایش به اپراتور نشان می دهد.

ساده ترین و قدیمی ترین روش اندازه گیری فشار استفاده از لوله Borden است که در حال حاضر به عنوان پایه اصلی برای طراحی فشارسنج ها استفاده می شود. در این دستگاه از یک لوله انعطاف پذیر استفاده می شود که با عبور سیال از آن، موقعیت لوله و در نتیجه حرکت بازوی دستگاه تغییر می کند. سوزن در انتهای لوله قرار دارد و هنگامی که مایع پرفشار وارد لوله انعطاف پذیر می شود، لوله خم شده به سمت راست حرکت می کند که سوزن را حرکت می دهد و فشار را نشان می دهد.

البته امروزه سیستم های اندازه گیری فشار مختلفی تعریف شده است که در مانومتر نیز کاربرد دارند. بنابراین طبیعی است که با مدل های مختلفی از این دستگاه ها سر و کار داشته باشیم که هر کدام روش خاص خود را دارند. اما در نهایت این واقعیت وجود دارد که نتیجه همه یکسان است و نتایج گزارش شده برای فشار و تغییرات بسیار کوچک و ناچیز است.

انواع فشار سنج از نظر کارایی

گفتیم که روش های اندازه گیری فشار در مانومتر با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی همه آنها بر اساس اصول اولیه استفاده شده در لوله بوردن طراحی شده اند و نتیجه اندازه گیری فشار یکسان است. اما مکانیزم به کار رفته در آنها می تواند در استفاده از مانومتر در محیط های مختلف موثر باشد و به همین دلیل با مدل های مختلفی مواجه می شویم:

فشار سنج دستی

فشار سنج دیجیتال

· تست اندازه گیری فشار

گیج فشار روغن

گیج فشار دیفرانسیل

مانومتر فشار منفی

فشار سنج خلاء

مانومتر دیافراگمی

مانومتر اکسیژن

حال بسته به شرایط سیستم و نحوه استفاده از ابزار، می توان از یک یا چند مدل به عنوان مبنای اندازه گیری فشار در یک فرآیند استفاده کرد. یکی از پرکاربردترین فشار سنج ها فشار سنج روغن است. برای اندازه گیری فشار روغن با شرکت آریا سنسور تماس بگیرید. اما در خرید گیج فشار باید به برند سازنده نیز توجه کرد چرا که دو برند زیر در بازار بسیار محبوب هستند:

مانومتر ویکا

ویکا یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین برندهای ابزار دقیق است و به عنوان یک شرکت آلمانی سابقه طولانی در زمینه ساخت این ابزار دارد. این شرکت بخشی از تولید خود را در لهستان انجام می دهد و حتی تقلبی نیز در بازار وجود دارد. اما مانومتر ویکا از نظر کیفیت و مواد به کار رفته در ساخت دستگاه یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است. برای خرید گیج فشار آنالوگ با شرکت ابزار اندازه گیری آریا تماس بگیرید. برای اطلاع از قیمت گیج فشار کلیک کنید.

در انتخاب گیج فشار ویکا فاکتورهای مختلفی مانند سنسور و نوع سنسور و همچنین قطعه اتصال و طراحی صفحه نمایش دستگاه ترجیح داده می شود. علاوه بر این، هر یک از این دستگاه ها برای محدوده فشار خاصی طراحی شده اند که بهترین نتایج را به ما می دهد. در محصولات شرکت ویکا از سنسور مکانیکی یا پرده غشایی استفاده شده است که جریان سیال را به حرکت مکانیکی یا تبدیل به داده دیجیتالی تبدیل می کند و فشار اندازه گیری می شود.

دراک سنج روزمونت

Rosemont یک شرکت آمریکایی تولید کننده ابزار در زمینه های مختلف مانند دما، فشار و سطح است که در سال 1956 تاسیس شد. این شرکت محبوب ترین تجهیزات خاص را در ایران و حتی جهان تولید می کند و محصولات آنها ویژگی های جالبی دارند. دقت بالای اندازه گیری فشار جزئی و امکان استفاده در دماهای بالا از ویژگی های مهم فشارسنج های روزمونت است.

خروج از نسخه موبایل