سلامت و دانش

گرداب طلایی در اعماق کهکشان/عکس

این کهکشان “NGC 4303” نامیده می شود و اغلب با نام “מסיה 61” (مسیه 61) شناخته می شود. NGC 4303 یکی از بزرگترین کهکشان های همسایه است.

رصدخانه دوستی عروبا توضیح داد: این یک خوب است، تعداد زیادی از ستارگان در حال تولد هستند و توسط دانشمندان ستاره‌شناسی به عنوان آزمایشگاهی برای درک بهتر پدیده‌های شگفت‌انگیز در شکل‌گیری ستارگان استفاده می‌شود.

“NGC 4393” نمونه ای از کهکشان با ستارگان بسیار است. رصدخانه دوستی عروبا در بیاینای گفت که ستاری‌شناسان با کلاکی هستند، با آپی‌که می‌شوند.

در عن بیناینا این بیاینای است: ستارگان با فروپاشی ابرهای میکس از کاز سرد شکل می‌شود. تابش پرانرزی ستارگان تیزی شده، گاز باکیمانده در بریک را را کرم و وینیزه می‌کند.

این تصویر که در شیلی و با استفاده از تلسکوپ گرفته شده است بسیار بزرگ است. بر اساس بیانیه رصدخانه جنوب اروپا، ابرهای در حال چرخش مانند خرده های نان کوچکی عمل می کنند که مسیر طی شده توسط ستاره های در حال طلوع را مشخص می کند.

برای کشف این تصویر، دانشمندان ستاره‌ای از تلسکوپ MUSE استفاده کردند که روی تلسکوپ بسیار بزرگی نصب شده بود تا بتوانند NGC 4303 را در طول موج‌های مختلف رصد کنند. Synthesis of Observations، به كاشف يك غرداب تلايني خيره‌نقرد نمضيد كه از ابرهاي غازي به رنگ ابي، سبز و كريمز بود و به ابرهاي يونيزه‌شدا را مي‌داد را مي‌داد را مي‌داد را مي‌داد.

این مشاهدات جدید به عنوان بخشی از پروژه ای به نام PHANGS برای شناسایی کهکشان های نزدیک در تمام طول موج های الکترومغناطیسی انجام شد.

46

دکمه بازگشت به بالا