سلامت و دانش

کمک ۱۶۲ میلیاردی مردم به هلال احمر در کرونا / ۶۱ میلیارد کمک‌ها نقدی است

سخنگوی جمعیت هلال احمر ضمن اعلام کمک های نقدی و غیرنقدی به هلال احمر در زمان کرونا ، نحوه هزینه این کمک ها را توضیح داد.

به گزارش مجله لوکس محمد نصیری در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تبریک هفدهمین رویداد ربیع الاول ، با اشاره به کارهای این سازمان در ماه های اخیر گفت: یکی از مهمترین خدمات ما در کرونا بود ، اما البته در معالجه و محرومیت نیز بودیم. در ماه های اخیر ، مشارکت مردم ، به ویژه در زمان تاجگذاری ، 162 میلیارد گوجه فرنگی بود که 61 میلیارد آن گوجه نقدی بود. به گفته رئیس شرکت هلال احمر ، ما ملزم به گزارش میزان گردش مالی به صورت شفاف هستیم. از 61 میلیارد گوجه فرنگی کمک های نقدی مردم ، 35 میلیارد مورد صرف تهیه سبدهای غذایی شد و ما توانستیم بیش از 240،000 سبد غذایی تهیه کنیم.

هزینه 14 میلیارد گوجه فرنگی برای حمل اقلام بهداشتی

وی افزود: علاوه بر این ، حدود 14 میلیارد تومان صرف تهیه تجهیزات پزشکی شد كه در غربالگری مناطق محروم ، حمایت از بیماران خاص و تجهیز بیمارستان های هلال احمر در دوره تاج استفاده می شد. 10 میلیارد گوجه فرنگی هنوز در حساب های ما است.

بودجه ای 1.5 میلیارد دلاری برای پروژه طرح سلامت

نصیری تأکید کرد ، “یکی از مواردی که ما به تازگی روی آن کار کرده ایم این است که مسئولان بهداشتی ماسک را در جامعه برای افرادی که ماسک ندارند توزیع کنند که ممکن است قادر به خرید ماسک نباشند.” در همین راستا 1.5 میلیارد تومان برای ساختن ماسک در طرح فرماندهی بهداشت به استانها اختصاص یافته است.

11 میلیارد گوجه فرنگی در 4 استان برای نذر آب آماده می شوند

وی با اشاره به اجرای پروژه نذر توسط جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اتفاقات خوبی در این منطقه افتاده و کل حمایت دولت از این پروژه 11 میلیارد تومان برآورد شده است که اقدام موثری در زمینه های معیشت ، مخازن و بهداشت انجام داده است. در این راستا ، 172 پزشک با ما کار کردند و همچنین در پروژه نذر آب 12000 بسته بهداشتی و 5000 سبد غذایی توزیع کردیم.

13000 هلال احمر جوان در 4000 پایگاه

وی در مورد فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر گفت: با حضور 13000 جوان در کشور در 4000 پایگاه فعالیت می کنیم که این امر در زمینه سفارشات بهداشتی نیز به ما کمک می کند. البته نباید فراموش کنیم که در این بین 79 سازمان غیردولتی با ما همکاری کرده اند و ما در مجموع 560 هلال خانه این فعالیت را آغاز کرده ایم و این پروژه تا روز پنجشنبه هفته ادامه خواهد داشت. طرح مراقبت های بهداشتی همچنین به ستاد ملی کرونا ابلاغ شد و مقام ارشد اجرایی گفت این طرح در لبیک اجرا شد. زیرا هلال احمر باید در شرایط بحرانی فعال باشد.

از امروز 80،000 بسته معیشتی توزیع کنید

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر این پروژه ، در حال توزیع 80 هزار بسته معیشتی هستیم و استان قم از امروز این فعالیت را آغاز می كند. این بسته های غذایی با بیش از 300 هزار تومان ساخته می شود و در مجموع 24 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر در موضوع نگهداری هیئت ها در محرم گفت: با 23 هزار داوطلب در قالب 7463 تیم خدمات رسانی به هیئت های مذهبی را آغاز کرده ایم که در واقع یکی از مکان هایی است که پروتکل های بهداشتی را به خوبی دنبال می کند. مشاهده شد که اینها همان هیئت های مذهبی بودند.

ماه گذشته 2251 مأموریت امدادی

44٪ کاهش در مأموریت ها

وی با اشاره به اقدامات اخیر جمعیت هلال احمر در زمینه امداد و نجات گفت: ماه گذشته 2251 مأموریت امدادی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد کاهش داشته است. این نشان می دهد که تعداد سفرها همراه با شکستگی تاج کاهش یافته است. به طور طبیعی در حوزه مأموریت های امدادی کوهستان ، مأموریت های ما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است. این ممکن است نشان دهد که آنها ممکن است مهارت کافی برای بحث در مورد کوهنوردی در میان طرفداران خود را نداشته باشند. بیشتر ماموریت های نجات کوهستان در استان های فارس ، تهران و مازندران و به طور کلی بیشتر عملیات نجات در استان های مازندران ، اصفهان و گلستان انجام شده است. به خاطر داشته باشید که هزینه نجات در کوهستان بسیار زیاد است ، اما ما باید برای نجات مردم هزینه کنیم.

ادامه هید

دکمه بازگشت به بالا