سلامت و دانش

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس یک گزارش شفاف که ScienceAlert به آن اشاره کرده استافرادی که دچار حملات میگرن هستند حتی در حالت حضور در قطار هوایی حتی در حالت قطار بیش از دیگران دچار حالت تهوع ناشی از حرکت و سرگیجه می شوند. همچنین تفاوت در فعالیت عصبی در این افراد وجود داشت.

اگرچه پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از حرکت از مدت ها پیش مشخص شده است ، این رویکرد جدید می تواند هنگام تجربه این احساسات تصویربرداری دقیق مغز (fMRI) را از مغز ثبت کند.

آرن می ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ در آلمان می گوید: “بیماران میگرنی اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این نواحی از مغز می تواند به شما در درک بهتر میگرن و یافتن روش های درمانی بهتر کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصاویری از قطار هوایی با صدای بلند برای این افراد پخش شد.

این تجربه در هیچ یک از شرکت کنندگان باعث حملات میگرنی نشد ، اما 65 درصد از مبتلایان به میگرن حالت تهوع را گزارش کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد بود. احساس تهوع در بیماران میگرنی طولانی تر و شدیدتر بود.

محققان اسکن MRI را برای افزایش فعالیت در پنج قسمت از مغز افراد مبتلا به میگرن بررسی کردند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش بصری را بر عهده داشتند.

تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما ممکن است برای دانشمندان مفید باشد که مغز افراد میگرنی را با افراد سالم که علائم مرتبط با حمله میگرن را تجربه می کنند مقایسه کنند.

پانزده درصد از جمعیت جهان ، بیش از یک میلیارد نفر ، از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن یک درمان می تواند به نفع بسیاری از افراد باشد.

دکمه بازگشت به بالا