کشف سه مزرعه استخراج رمزارز با ۷۲ دستگاه ماینر در اهواز

مجله لوکس/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کشف سه مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

عبدالحمید عباس شیاری در گفت و گو با مجله لوکس اظهار کرد: روز گذشته سه مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز با ۷۲ دستگاه ماینر کشف و جمع‌آوری شد.

وی افزود: این مزارع توسط حوزه برق منطقه یک اهواز در منطقه حصیرآباد و باهنر شناسایی و با همکاری کلانتری ۱۱ کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز است.

شیاری عنوان کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع‌رسانی در خصوص ماینرهای غیرمجاز از طریق “اپلیکیشن برق من”، “سامانه اینترنتی “www.tavanir.org.ir/samaat و همچنین با شماره‌گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ نسبت به ثبت گزارش معرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

وی افزود: اختلاف هزینه برق مصرفی برای تولید رمزارز با قیمت جهانی و سود قابل توجه از این روش، باعث بکارگیری گسترده ماینرهای غیرمجاز شده است که با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضا و همیاری مردم در حال شناسایی و جمع‌آوری این دستگاه‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل