بین الملل

کشتی اسباب‌بازی کودکان ایران در عید غدیر به غزه می‌رود

پویش اسباب‌بازی به سال سوم رسید؛

کشتی اسباب‌بازی کودکان ایران در عید غدیر به غزه می‌رود

سومین فصل پویش هدیه اسباب‌بازی بعد از فراگیر شدن در سطح کشور، رویکرد بین‌المللی به خود گرفته است و بناست هدایای کودکان ایران همزمان با جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در فلسطین به خصوص غزه میان کودکان این منطقه توزیع شود. 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پویش هدیه اسباب‌بازی در سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز موسیقی مأوا براساس روایات اهل بیت(ع) که توصیه به هدیه دادن و شاد کردن دل دیگران به خصوص نیازمندان در عید غدیر دارند با تولید نماهنگی با نوای محمدحسین پویانفر و رضا هلالی کلید خورد.

ایده اصلی پویش هدیه اسباب بازی به مناسبت عید غدیر و برای ترویج فرهنگ هدیه دادن بین همه مردم به‌خصوص کودکان، شکل گرفت و برای این مسئله طراحی‌های متعددی، از قبیل تولید شعر، ملودی، نماهنگ، پوستر، تیزر انجام شد و در نهایت هم یک جشن بزرگ خلاقانه در روز غدیر تدارک دیده شد.

عید بزرگ غدیر بهترین فرصت بود تا والدین به بچه‌های خود، فرهنگ هدیه دادن و بخشش را بیاموزند. 

مهمانی ده کیلومتری غدیر در تهران 

با شکل گیری مهمانی ده کیلومتری غدیر در تهران در سال ۱۴۰۱ این پویش، بعد و کنش اجتماعی عاشقان امیرالمومنین در این جشن شد و فرصتی شد تا حاضران در جشن، فرصتی برای کمک به دیگران به خصوص کودکان نیازمند داشته باشند.

سال نخست در مجموع ۱۲ هزار اسباب‌بازی در این پویش جمع‌آوری شد 

در سال نخست در مجموع ۱۲ هزار اسباب‌بازی در این پویش جمع‌آوری شد و ۴۳ میلیون تومان هم به صورت نقدی جمع‌ شد که در نهایت به ۲۰ هزار کودک مناطق محروم بسته های اسباب بازی در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اهدا شد. در شال نخست استیج اصلی جشن در میدان ولیعصر برپا بود که برنامه اصلی آن اجرای نماهنگ هدیه اسباب‌بازی بود و کودکان هم هدایای خود را در فضای تعبیه شده در داخل میدان قرار می‌دادند.

 سال گذشته ۱۰۰ هزار اسباب‌بازی هدیه شد

در سال دوم که سال گذشته ۱۴۰۲ رقم خورد، هم همچون سال گذشته این پویش برای کمک کودکان به هم‌سن و سالان نیازمند و محروم خود در قالب جشن ۱۰ کیلومتری غدیر برگزار شد. طرح انسجام بیشتری داشت و استیج اصلی هم در میدان امام حسین برپا شد و در کنار دیگر برنامه‌ها ساعات خوشی برای حاضران در میدان رقم خورد.

در این پویش کودکان به عشق امیرالمومنین(ع) و با تأسی از مشی و منش ایشان، ترغیب شدند تا از بین اسباب‌بازی‌های خود یکی را به عنوان هدیه در جشنی بزرگ، به دیگر کودکان هدیه دهند تا کمک‌رسان کودکان مناطق محروم، نیازمند، ایتام و سرطانی‌ها باشند.

آنچه رقم خورد گسترش و توسعه این پویش در شهرهای دیگر کشور بود و در جشن‌های کیلومتری مشابه عید غدیر در شهرهای دیگر هم این پویش اجرا شد و کودکان اسباب‌بازی‌های خود را هدیه دادند.

در مجموع سال گذشته ۱۰۰ هزار اسباب‌بازی هدیه شد که در روز شهادت حضرت رقیه(س) میان کودکان نیازمند به خصوص کودکان مبتلا به بیماری و سرطان توزیع شد.

اسباب بازی کودکان ایرانی برای فلسطینی‌ها

سومین فصل پویش هدیه اسباب‌بازی بعد از فراگیر شدن در سطح کشور، رویکرد بین‌المللی به خود گرفته است و بناست هدایای کودکان ایران همزمان با جنایت‌های رژیم صهیونسیتی در فلسطین به خصوص غزه میان کودکان این منطقه توزیع شود. هدیه‌ای که نماد عشق و محبت و پیام دوستی کودکان ایران برای کودکان غزه خواهد بود.

حرکت کشتی اسباب‌بازی کودکان ایرانی رهسپار غزه می‌شود

از این رو در پویش هدیه اسباب بازی در سال سوم، قرار است فردا میدان امام حسین(ع) میزبان کشتی طراحی شده باشد تا کودکان ایرانی اسباب بازی‌های خود را درون آن قرار دهند که پس از جمع آوری اسباب بازی‌ها از سراسر ایران این کشتی نمادین به سمت کودکان غزه حرکت کند.

پس از عملیات موفقیت آمیز و حمایتی طوفان الاقصی و پرتاب موشک‌های ایرانی به سمت اسرائیلی‌ها حالا کودکان ایرانی در اقدامی اسباب‌بازی‌های خود را برای کودکان غزه آماده می‌کنند. 

قرار است در قابی جدید تصویری از هدایای کودکان ایرانی به سمت غزه ثبت شود تا در این وانفسای جنگ مرهمی برای کودکان باشد.

در این راستا کودکان می‌توانند اسباب‌بازی‌های خود را در روز عید غدیر به محل میدان امام حسین (ع) آورده و تحویل دهند. همچنین افراد برای مشارکت در این پویش هم می‌توانند عدد ۱۱۰ را به شماره ۱۰۰۰۱۲۱۱۱۰ ارسال کنند.

در روز عید غدیر ۱۴۰۳ بناست پیامی بین‌المللی با پویش هدیه اسباب‌بازی از سوی کودکان ایران به جهانیان و به خصوص کودکان غزه مخابره شود. خبری شگرف در راه است…..

دکمه بازگشت به بالا