کشته شدن 3 تروریست بین المللی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین مجله لوکس در دوشنبه، کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان از کشته شدن تعدادی از عضو یک سازمان تروریستی بین‌المللی در منطقه درواز استان خودمختار کوهستان بدخشان این کشور، خبر داد.

بر اساس اطلاعیه نهاد امنیتی تاجیکستان، در شب 29 به 30 آگوست سال جاری 3 تن از اعضای یک سازمان تروریستی بین‌المللی با هدف انجام اقدامات تروریستی در خاک این کشور در آستانه روز استقلال در منطقه‌ای در مجاورت روستای «کوران» شهرستان «درواز» استان خودمختار کوهستان بدخشان به طور غیرقانونی از خط مرزی تاجیکستان و افغانستان عبور کردند.

این موضوع به موقع توسط کمیته دولتی امنیت ملی افشا و یک گروه ویژه ضد تروریستی به این منطقه اعزام شد و تردد تروریست‌ها تحت نظارت قرار گرفت.

صبح روز 5 سپتامبر، گروه ضد تروریستی نهاد امنیتی تاجیکستان محل استقرار ستیزه‌جویان را محاصره و از آنها خواست سلاح‌های خود را کنار گذاشته و تسلیم شوند اما تروریست‌ها در پاسخ به درخواست نیروهای امنیتی تاجیکستان به سمت آنها شلیک کردند و در نتیجه یک عملیات ضد تروریستی 3 نفر از اعضای گروه تروریستی کشته شدند.

در محل حادثه و در انبار مخفی تروریست‌ها تعداد زیادی اسلحه و مهمات نظامی، پول و تجهیزات ارتباطی برای انجام اقدامات تروریستی، دستورالعمل استفاده از مواد منفجره، نحوه کارگذاری آنها، مکان‌های شلوغ، موقعیت ساختمان‌ها و مؤسسات دولتی و سایر اسناد کشف و ضبط شدند.

«باباجانف ظریف محمدجاناویچ» (با تخلص عثمان)، متولد جماعت «کلکند» شهر اسفره استان سغد، «بهادراف فرهاد بشراویچ» (با تخلص ابو مصعب)، متولد روستای «شیربیگیان» منطقه «نورآباد» و «قاسم اف احتم سلطاناویچ» (با تخلص عبیده) متولد شهر کولاب استان ختلان از تروریست‌های کشته شده در این عملیات هستند که در نتیجه اقدامات عملیاتی-تحقیقی مشخص شد که تمامی آنان از اعضای جماعت انصارالله هستند.

کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان خاطرنشان کرد که همه این افراد به دلیل تبلیغ و جذب افراد در درگیری‌های مسلحانه در قلمرو کشورهای دیگر پرونده‌های جنایی دارند و همه آنها تحت پیگرد قانونی قرار داشته‌اند.

گفتنی است که این اولین تلاش گروه تروریستی انصارالله برای تخریب اوضاع در تاجیکستان نیست، بلکه قبل از این، در تاریخ 26 آوریل سال جاری 2 عضو این سازمان با هدف انجام اقدامات تروریستی به طور غیرقانونی در منطقه «دشت یزگولام» شهرستان «ونج» استان بدخشان از خط مرزی تاجیکستان و افغانستان عبور و در نتیجه درگیری با نظامیان تاجیک کشته شدند.

نهاد امنیتی تاجیکستان همچنین خاطرنشان کرده است که تجزیه و تحلیل و ارزیابی داده‌های موثق موجود نشان می‌دهد که این اقدامات تروریستی به طور هدفمند توسط سرویس‌های ویژه برنامه ریزی و این گروه‌های تروریستی تحت رهبری این ساختارها آموزش‌های رزمی را گذرانده و با اسلحه، مواد منفجره و پول تامین شده‌اند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

خروج از نسخه موبایل