کسب مهارت آینده شغلی جوانان را تضمین می‌کند

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از صدور آنی مجوز تاسیس بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: کسب مهارت از سوی جوانان و کارجویان باعث می‌شود تا آینده شغلی آنها تضمین شود.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با مجله لوکس، با اشاره به اجرای طرح کهاد و نخلستان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح کهاد مهارت آموزی دانشجویان ۲۱ هزار و ۲۶۰ هزار نفر و در راستای اجرای طرح نخلستان فارغ التحصیلان بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر دوره‌های آموزشی را گذراندند.

وی افزود: یکی از طرح‌های موثر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش در محیط واقعی کار است که نسخه به ‌روز شده‌ آن را با همکاری واحدهای صنفی اجرا کردیم. در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارند و طبق پیش‌بینی‌ها بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی می‌توانند به این طرح وارد شوند و کارآموزان را تحت پوشش قرار دهند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور آنی مجوز تاسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه سال گذشته بیش از ۱۲ هزار مجوز برای تاسیس مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای صادر و ۳۰۰۰ مرکز جوار کارگاهی را در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی راه‌اندازی کردیم.

به گفته حسینی‌نیا قبلا این فرآیند حدود ۶ تا ۸ ماه طول می کشید ولی در دولت سیزدهم زمان صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و مجوزها آنی صادر می شود.

وی با تاکید بر لزوم فراگیری آموزش‌های مهارتی از سوی جوانان و فارغ التحصیلان اظهار کرد: کسب مهارت از سوی جوانان و کارجویان باعث می‌شود تا آینده شغلی آنها تضمین و ورودشان به بازار کار تسهیل شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گذراندن دوره‌های مهارتی را در ایجاد و پایداری اشتغال موثر خواند و گفت: آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای با تجهیز کارآموزان به مهارتهای مورد نیاز بازار کار نقش مهمی در ارتقای سطح اشتغال پذیری و توانمندسازی آنها ایفا می‌کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل