سلامت و دانش

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، جلسه کمیته ملی علمی کنترل و بازرسی کووید 19 صبح امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی ، حمیدرضا جماعتی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، برگزار شد. دبیر کمیته علمی ملی کرونا و سایر اعضای کمیته. بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه است

در ابتدای این نشست ، دکتر جان بابایی با بیان اینکه امروز جلسه 19 کمیته ملی علمی کووید با حضور اساتید رشته های پزشکی کشور برگزار شد ، گفت: در مورد آنها بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون که هنوز در کشور در حال انجام است ، شاهد کاهش مراقبت های بیمارستانی ، تعداد بیماران مبتلا به بیماری شدید و مرگ بیماران هستیم که این نشانه خوبی است ؛ اما استادان این کمیته به مردم توصیه می کنند دستورالعمل های بهداشتی را در حین اجرای واکسیناسیون دنبال کنید و از ماسک در دستور کار هر یک از عزیزان خود استفاده کنید.

دکتر جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان تاج در بحث های اپیدمی و بستری اشاره کرد: آنچه در موارد سرپایی تأکید می شود نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد ممکن است به دلیل ترس خود کارهای تشخیصی غیر ضروری را انجام دهند.

موارد سرپایی کرونری نیازی به دارو ندارند

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در موارد سرپایی نیازی به دارو نیست ، تصریح کرد: مردم عزیز ، می دانید که نظر اساتید این است که در مراحل سرپایی نیازی به معاینه سی تی و معاینات معمولی نیست و فقط رعایت نکات بهداشتی کافی است.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران مبتلا به عروق بیماری کرونا در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: معمولا طبق دستورالعمل در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بیمارستانی ، روند درمان به خوبی مشخص شده است. این امر هنگام درمان بیماران در بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرد داروهایی که به عنوان داروهای ضد بیماری کرونا شناخته می شوند ، مانند داروهای درمانی ، محدود هستند و در برخی موارد نمی توانند در خانه استفاده شوند. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در موارد نادر و در ابتدای بیماری استفاده می شود.

برای بیمارستانها باید به مدت محدود کورتیکواستروئید تجویز شود

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد رعایت شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین افراد باید مراقب باشند که چنین داروهایی را خودسرانه مصرف نکنند و از پزشک خود نسخه نخواهند.

اهمیت استفاده صحیح از اکسیژن در بیماران بیمارستانی

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مهمترین نکته برای بیمار در بیمارستان استفاده صحیح از اکسیژن است ، تصریح کرد: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران از بیماران ارائه می دهند. اکسیژن کافی ممکن است م treatmentثرترین درمان باشد و می تواند مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

در بیانیه روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین آمده است که مسائل روانی یکی از مواردی است که بر کیفیت مراقبت از بیمار تأثیر می گذارد و می گوید: “مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب توانایی درمان بیمار در طول سال را افزایش می دهد.”

جان بابایی با بیان اینکه اعضای کمیته علمی تاکید می کنند که توجه ویژه به محدودیت استفاده از داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات عبارتند از: “واکسن ها م effectiveثرترین درمان این بیماری هستند زیرا ویروسی هستند و درمان آنها نامشخص است.”

در پایان ، معاون وزیر بهداشت در مورد عدم وجود بیماری عروق بیماری کرونا قلب در کشور توضیح داد: “خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کرده اند تمام داروهایی را که در درمان بیماری عروق بیماری کرونا م effectiveثر بوده اند در دسترس قرار دهند. عمومی از طریق تولید داخلی

دکمه بازگشت به بالا