سلامت و دانش

کروناویروس تا ۳ هفته در مخاط بینی کودکان باقی می‌ماند

طبق یک مطالعه جدید در کره جنوبی ، ویروس کرونا می تواند تا سه هفته در مخاط بینی کودکان باقی بماند.

به گزارش مجله لوکس ، آزمایشات قبلی نشان داده است که بیشتر کودکان این بیماری را در برابر عفونت ویروسی با علائم کمی یا بدون آن تجربه می کنند.

با این حال ، یافته جدید ممکن است در یافتن پاسخی برای میزان انتقال کودکان بیماری Covid 19 به دیگران موثر باشد.

نتایج این مطالعه بر اهمیت حفظ فاصله اجتماعی و ضدعفونی دقیق هنگام بازگشت کودکان به مدرسه تأکید می کند.

در این مطالعه ، متخصصان کره ای می گویند که در نمونه مخاطی بینی 91 کودک ، علائم بسیار خفیف یا بدون علائم مشاهده شده است ، ویروس کرونا برای سه هفته مشاهده شد.

بر اساس یافته های موجود ویروس در بینی آنها ، پزشکان می گویند این کودکان می توانند ویروس را گسترش دهند.

متخصصان کره جنوبی افرادی را که هیچ علائمی نداشتند آزمایش کردند و پس از جداسازی بیماران مرتباً از آنها نمونه برداری کردند تا کاملاً بدون ویروس باشند.

این تحقیق یافته جدیدی به ما می دهد که کودکان می توانند ویروس را حمل کنند و قادر به انتقال آن به دیگران هستند.

با این حال ، هنوز به درستی مشخص نشده است که ویروس موجود در بینی کودکان هنگام انتقال به بزرگسالان چگونه خواهد بود و میزان شیوع آن چگونه است.

دکتر روبرت دو بایزی ، رئیس گروه بیماری های عفونی در بیمارستان ملی کودکان در واشنگتن ، بی بی سی گفت: “هیچ فرض می شود که کودکان هیچ نقشی در شیوع بیماری نداشته باشند زیرا می توانند ویروس را حمل کنند.”

پروفسور Calm Sample ، استاد بهداشت کودکان در دانشگاه لیورپول ، گفت: “وجود علائم ژنتیکی ویروس در نمونه غشای مخاطی دستگاه تنفسی مساوی با گسترش آن نیست ، به خصوص در افرادی که علائم مهمی مانند سرفه و عطسه ندارند.”

با این حال ، برخی از متخصصان هنوز بر این باورند که کودکان براساس نتایج گذشته می توانند بیماری را به بزرگسالان منتقل کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا