کراتینه کردن مو در خانه: با این 5 روش و مواد کاملا طبیعی

کراتینه روشی موفق برای ترمیم موی آسیب دیده است اما همه فکر می‌کنند که برای انجامش باید به آرایشگاه مراجعه کنند، در صورتی‌که کراتین مو در خانه آسان‌تر و البته کاملا بی‌ضرر است. اگر برای کراتینه آرایشگاهی محصولات مختلفی وجود دارد، برای کراتینه خانگی هم می‌توان از مواد در دسترس و طبیعی‌تری استفاده کرد؛ منتها اصولی دارد که باید از آنها مطلع باشید و همچنین برای نتیجه گرفتن از آن، صبر پیشه کنید!

صافی و کراتین مو به چه قیمت؟!

حتما برای همه خانم ها و حتی برخی آقایان نیز پیش آمده که دست کم یک بار موهایشان را صاف کرده باشند. موی صاف زیبایی و آراستگی خاصی به فرد می دهد. اما از خودتان بپرسید به چه قیمت می خواهید موهایتان را صاف کنید؟ آیا فقط زیبایی موهایتان برایتان اهمیت دارد یا اینکه به فکر سلامت موهایتان هم هستید؟ معمولا جنس مو هر شخصی بستگی زیادی به ژنتیک فرد دارد. اما حواستان را جمع کنید هر چقدر هم که جنس موهای شما خوب باشد، استفاده از روش های درمان و صافی نامناسب و غیر موثق می تواند آسیب جدی به موهای شما وارد کند. تا اینجا متوجه شدیم که کراتینه مو در خانه با مواد کراتین مصرفی در سالن های کراتین، یک اشتباه بسیار بزرگ با عواقب جبران ناپذیری می باشد. (به دلیل علم شناخت نوع مواد کراتین متناسب با طبیعت مو، مدل اتوکشی و دانستن تایم مکث مواد کراتین روی مو که بالاتر ذکر شد) بنابراین برای کسانی که می خواهند کراتینه مو را در خانه انجام دهند، بهترین روش، کراتین مو در خانه با مواد طبیعی می باشد. البته که این روش ماندگاری زیادی ندارد اما باز هم به احیا موها کمک خواهد کرد.

روش کراتینه کردن مو در منزل با مواد طبیعی

۱.ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

کراتینه کردن مو در خانه، یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید برای مخلوط کردن بهتر است مواد را توی مخلوط کن بریزید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شود و یک مخلوط نرم تهیه شود . این مخلوط را قبل از حمام کردن روی موهای خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید . برای صاف شدن مو لازم است از این ترکیب دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

.ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری عسل ، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه ، مو های خود را آبکشی کنید. شما می توانید به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود .

۳.ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

کراتینه کردن مو در خانه، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس همه ماسک مو را به مو های خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد مو های خود را بشویید.

۴.ماسک تخم مرغ و ماست

1 عدد تخم مرغ ، 4/1 لیوان ماست ، 4/1لیوان سس مایونز را آنقدر با هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. سپس این ماسک را به موهای خود بمالید و پوست سر را مالش دهید و با یک پلاستیک بپوشانید و یک ساعت صبر کنید . بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم با آب سرد بشویید . برای کراتینه طبیعی مو حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موز و تخم مرغ

کراتینه کردن مو در خانه، موز له شده ، تخم مرغ ،2قاشق غذا خوری شیر ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 و نیم قاشق روغن زیتون را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود به طوری که تکه های موز در آن دیده نشود.سپس ماسک را روی مو و پوست سر خود به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای نرم شدن موهای خود این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

۶.ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت

کراتینه کردن مو در خانه، چهار قاشق چایخوری آب لیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت را درون ظرفی بریزید و بر روی دمای ملایم با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن را بر روی موی خود بمالید و با پلاستیک به مدت یک الی دو ساعت بپوشانید.

ماسک موی پروتئین آووکادو و سس مایونز

مواد لازم:

سس مایونز و آووکادوی له شده را آنقدر هم بزنید تا کاملا نرم و روشن شود. سپس میکس به دست آمده را به موهایتان مالیده و حدودا 30 دقیقه صبر کنید. آنگاه موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و پس از آن با یک شامپوی ملایم شست‌وشو دهید. پس از استحمام، چند قطره سرم مو به موهایتان مالیده و سشوار بکشید.از این ترکیب طبیعی جذاب استفاده کنید و نتیجه آنرا بلافاصله مشاهده کنید! این ماسک کراتینه می‌تواند در نگهداری از موها، شما را شگفت‌زده کند. می‌توانید از این ماسک مو، هفته‌ای ۱ بار استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ، عسل و روغن بادام

مواد لازم:

تمام مواد بالا را در یک کاسه ریخته و حدود ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس ماسک را به موهایتان مالیده و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و با یک شامپوی نرمال شست‌وشو دهید. تقریبا هر ۱ تا ۲ هفته یک‌بار باید این درمان را تکرار کنید.

ماسک موی پروتئینی ژلاتین

مواد لازم:

آب و ژلاتین را در یک ظرف بریزید و هم بزنید. مخلوط آب و ژلاتین را روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید مخلوط گرم شود تا بخار از قابلمه بلند شود، که تقریباً باید 5 تا 8 دقیقه طول بکشد. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. بعد سرکه سیب و عسل را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تمام مواد کاملاً ترکیب شوند. ماسک را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 30 دقیقه روی موهای شما بماند. سپس ماسک را کاملاً با آب بشویید. زمان برداشتن ماسک از آب ولرم استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان خشک شود.

طرز تهیه کراتینه خانگی برای موهای وز

کراتینه خانگی برای موهای وز یکی دیگر از پرطرفدارترین مطالبی است که اکثر بانوان ایرانی به دنبال آن هستند. ماسک مو خانگی که در ادامه معرفی میکنیم یک منبع عالی برای تغذیه ساقه موها می باشد اما به طور موقت وزی مو را برطرف می کند.

قویترین کراتینه طبیعی مو در خانه چیست؟

حتما شما هم شنیده اید که روغن نارگیل موها را ابریشمی می کند! بله این موضوع صحت دارد و روغن میوه نارگیل (منظور روغن پوست نارگیل نیست) در حالت دهی و رفع خشکی مو بسیار زیاد تاثیر گذار می باشد. اگر به دنبال قویترین کراتینه طبیعی مو در خانه هستید، ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E را به خاطر داشته باشید. روغن نارگیل به طور عمیق داخل ریشه مو نفوذ می کند و در نتیجه چربی لازم و رطوبت لازم را به مو می دهد. همچنین روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشد که قادر است از مو در برابر رادیکال های مضر محافظت کند. در نتیجه ترکیب روغن نارگیل و روغن ویتامین E یک کراتینه قوی بوده که می تواند وز مو را به طور کامل برطرف کند و موهای نرم و صافی را برای شما به ارمغان آورد.

آموزش مراحل گام به گام کراتینه مو

  1. موها را با شامپو قلیایی شست و شو دهید: در مرحله اول کراتینه مو لازم است موها با شامپو قلیایی به خوبی شست و شو داده شوند تا جذب مواد روی موها بهتر انجام شود.
  2. موها را خشک کنید: برای انجام کراتین ساده لازم است موها را خشک 100% کنید.
  3. شروع به مواد زنی کنید: مرحله مواد زنی بسیار مهم هست و مواد کراتین اصلا نباید به کف سر برخورد کند چرا که موجب ریزش مو خواهد شد.
  4. تایم مکث مواد کراتین مو را رعایت کنید: با توجه به نوع مواد کراتینی که استفاده می کنید (کراتین آنزیمی/فرمالدهیدی)، مدت زمان تعیین شده (معمولا 40 دقیقه) برای مکث مواد روی موها را رعایت کنید تا مواد به خوبی جذب مو شوند.
  5. موها را خشک کنید: پس از اینکه مواد کراتین روی موها به اندازه کافی باقی ماند، براشینگ را شروع کنید و موها را با باد سشوار خشک کنید.
  6. موها را اتو کنید: مهم ترین و زمان برترین مرحله کراتینه مو، اتوکشی به طور حرفه ای و اصولی می باشد. همچنین نوع اتو مو مخصوص کراتینه مورد استفاده شما نقش بسیار مهمی در نتیجه کراتین موها دارد. پیشنهاد می شود حتما تکنیک های اتوکشی کراتین (از جمله اتو کشی پلکانی، چک و مام استایل) را آموزش ببینید تا از مشکلات احتمالی حین اتوکشی جلوگیری کنید.
خروج از نسخه موبایل