کاهش ۷۵ درصدی احتمال انتقال کرونا با استفاده از ماسک‌

پزشکان هنگ کنگ نتایج آزمایش های جدید را تکرار کرده اند که نشان می دهد استفاده از ماسک می تواند خطر انتقال تاج از ناقلین به دیگران را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

طبق مطالعه گروهی از متخصصان در هنگ کنگ ، مجله لوکس تخمین می زند که شیوع ویروس از طریق ذرات موجود در هوا یا قطرات تنفسی هنگام استفاده از ماسک حدود 75٪ کاهش می یابد.

دکتر یوجین کوکو جوان ، میکروبیولوژیست ارشد دانشگاه هونگ کونگ ، گفت که نتایج نشان می دهد که اثربخشی ماسک در برابر اپیدمی کوروی ویروس بسیار زیاد است.

دکتر یوئن که در کشف ویروس SARS در سال 2003 نقش ایفا کرد ، گفت: “این اولین مورد در نوع خود بود.” این سازمان از اثربخشی آن زیر سوال برده است.

در این مطالعه ، دو قفس همستر را تحت سه سناریو مختلف بررسی کردیم.

هنگام استفاده از ماسک ، به خصوص اگر ماسک توسط افراد آلوده پوشیده شود ، می توان 50٪ از ویروس را کاهش داد.یکی از همسترها به Quaid-19 آلوده شد ، گروه دیگر سالم بود و یک پنکه بین دو قفس منتقل شد. برخی از همسترها با تاج علامتی ندارند.

در سناریوی اول ، دو سوم همستر سالم بدون استفاده از ماسک با تاج منقبض می شوند ، اما هنگامی که از ماسک برای همستر آلوده استفاده می شد ، میزان بروز همستر سالم به 15٪ کاهش یافت. علاوه بر این ، هنگامی که از ماسک فقط برای همستر سالم استفاده می شد ، میزان بروز آنها به 35 کاهش می یابد.

طبق این مطالعه ، یک بدن همستر آلوده به ویروس بدون نقاب ویروس بیشتری در بدن آنها نسبت به افراد آلوده به ماسک دارد.

دکتر “تست همستر ما بسیار واضح است”. یوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی. اگر همستر آلوده یا افرادی که از ماسک استفاده می کنند ، با یا بدون علائم ، در واقع از افراد دیگر تاج محافظت می کنند.

این قویترین دستاوردی است که تاکنون به دست آورده اند. هنگام استفاده از ماسک ، به خصوص اگر ماسک توسط افراد آلوده پوشیده شود ، می توان 50٪ از ویروس را کاهش داد.

به گفته Sky News ، محققان می گویند از آنجایی که تاکنون واکسن موثری برای معالجه کورو ویروس ایجاد نشده است ، باید تدابیری از قبیل استفاده از ماسک ، بهداشت و فاصله اجتماعی در نظر گرفته شود.

پیام تمام شد

خروج از نسخه موبایل