سلامت و دانش

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

شفاف با اشاره به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه ، آخرین وضعیت بیماری عروق کرونا ویروس قلب در استان تهران گفت: در مجموع 3500 بیمار مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب به صورت سرپایی در تهران در تهران تشخیص داده شده اند 24 ساعت گذشته و درمان به ما رسید که نسبت مراجعه کننده به مجموعه بهداشتی حدود دو هزار نفر بود.

وی افزود: در مجموع حدود 1916 بیمار با تشخیص تاج در استان تهران در بیمارستان های استان تهران بستری هستند و اگر 24 ساعت پیش به این آمار مراجعه کنیم ، باید انتظار سه درصد افزایش داشته باشیم.

دکتر زالی ادامه داد: “در تهران ، میزان تخلیه طی 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت قبلی ما کاهش یافته است و از 300 اخراج کارگران 150 نفر تخلیه شده است.”

وی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته تعداد پذیرش شدگان بیمارستان در تهران به عنوان موارد جدید بیماری عروق کرونا ویروس 223 مورد بوده است که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش های مراقبت ویژه بستری شده اند.

دکتر زالی گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر در 24 ساعت گذشته نسبت به 24 ساعت گذشته 1.4 برابر شده است.

این استان هفته گذشته با اشاره به روند نزولی پیوستن به روش ها و پایبندی به پروتکل های بهداشتی یادآوری کرد: “پیروی از اقدامات بهداشتی در تهران در هفته های اخیر کاهش یافته است و باعث ایجاد هشدار شدید و مقدمه ای برای ایجاد امواج بعدی بیماری در تهران شده است.

دکتر زالی یادآوری کرد که میانگین مشاهده اقدامات بهداشتی در دو هفته گذشته به 76.3 درصد رسیده بود ، اما متأسفانه این تعداد در هفته گذشته به 75.4 درصد کاهش یافته بود.

وی درباره افزایش بروز گروه های سنی بین پنج تا 17 سال توضیح داد: بروز تاج در این گروه سنی در دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. در حالی که تعداد بستری شدن در این گروه سنی قبل از ماه دسامبر بین 1.5 تا 2 درصد متغیر بود ، اکنون این تعداد به 8 تا 10 درصد رسیده است.

دکتر زالی گفت: “یک دلیل این امر این است که ما با اشکال جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند ، و دلیل دیگر این که جوانان بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار دارند.” بعلاوه ، ممکن است شهر چنان حضور داشته باشد که چندین جوان در معرض بیماری کرونا ویروس قلب قرار داشته اند.
وی یادآوری کرد ، “حتی اگر میزان مرگ و میر گروه صفر تا پنج ساله را در مقایسه با مارس 1998 که در آن زمان حدود 0.4-0.5 درصد بود ، در نظر بگیریم ، این میزان در ژانویه امسال به 4.4 درصد رسید. “

دکتر زالی با اشاره به اینکه هر هفته تعداد مولدهای پایه در تهران به عنوان یک شاخص مهم در حال تحلیل است ، افزود: متأسفانه در پایان هفته گذشته این تعداد به 1.1 رسید.

وی با بیان اینکه اگر تعداد مولدهای اساسی بیشتر از یک باشد ، این نشان دهنده افزایش همه گیر است و اگر زیر یک باشد ، نشان دهنده کاهش بیماری است.هفته گذشته این رقم به 1.1 درصد رسید.

دکتر زالی نتیجه گرفت که بیماری عروق کرونا ویروس و سایر بیماریهای تنفسی و همچنین بیماریهای از نوع ویروسی یا عفونی دستگاه تنفسی فوقانی ، به دلیل هوای آلوده و قرار گرفتن در معرض ذرات ویروس آلوده است. استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شستشوی منظم دست برای همه بیماری های ویروسی ، از جمله تاج ها ، می تواند بسیار مثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا