سلامت و دانش

کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور به یک سوم

رئیس مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مجارستان مطابق با استانداردهای جهانی است ، گفت: میزان بقای 5 ساله این کشور در بیماران سرطانی به 83 درصد و 10 سال رسیده است میزان بقا تا 75٪.

به گزارش مجله لوکس دکتر محمد اسماعیل اکبری ، رئیس مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با بیان اینکه حدود 200 سرطان در جهان ثبت شده است ، اظهار داشت: با این وجود شایع ترین سرطان ، 10 مورد گزارش شده توسط کشور و سایر کشورها است.

استاد دانشگاه پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شاخص مهمی در پیشرفت هر کشور در درمان سرطان ، یعنی شاخص “میزان مرگ: نسبت سرطان”: سالها پیش ؛ این بدان معناست که از هر 100 نفر سرطان 60 نفر می میرند ، اما در مقاله اخیر ، این تعداد به حدود 31.5 درصد رسیده است ، به این معنی که از هر 100 بیمار سرطانی حدود 31.5 نفر فوت می کنند ، در مقایسه با یک سوم.

وی تأکید کرد: این تحقیق در طی 10 سال انجام شده و براساس نتایج آن ، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مجارستان با استانداردهای جهانی مطابقت دارد ، یعنی شاخص “میزان مرگ و میر” معادل شاخص های بین المللی است.

وی با ذکر دلایل اصلی این موفقیت بزرگ ، توضیح داد: تشخیص به موقع به دلیل توزیع مناسب امکانات تشخیصی در سطح کشور ، ارتقا’s سطح سلامت مردم و سواد اجتماعی و بالا بردن سطح امکانات پزشکی از جمله امکانات جراحی ، پرتودرمانی و غیره. این یک مشکل است.

در بخش بعدی ، با اشاره به موفقیت مهم بعدی کشور در درمان سرطان ، اکبری با اشاره به مطالعات ملی در سطح ملی ، گفت: “درمان سرطان پستان شایع ترین سرطان در جهان به عنوان یک ماده تشکیل دهنده و یک شاخص بین المللی برای سرطان است. درمان در جهان. “بر این اساس ، نتایج دو مطالعه در مورد درمان سرطان پستان در سطح ملی و بیمار در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منتشر شد که نتایج بسیار خوبی است.

وی با اشاره به نتایج یک مطالعه 10 ساله در سراسر کشور گفت: “این مطالعه نشان داد که 10 سال پیش میزان بقای 5 ساله بیماران سرطانی حدود 71٪ و میزان بقای 10 ساله 63٪ بود که اکنون 83٪. “میزان بقای پنج ساله و تا 75٪ میزان بقا 10 ساله بهبود یافته است.

اکبری با اشاره به نتایج یک مطالعه در مورد درمان بیماران در مرکز تحقیقات سرطان ، گفت: “طبق این مطالعه 27 ساله ، میزان بقای 5 ساله 90٪ و بقای 10 ساله سالانه 83٪ است. “بقای 15 ساله به 75٪ رسیده است. به عبارت دیگر ، 75٪ از بیماران در این مرکز بهبود یافتند.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: “این یک موفقیت بزرگ است.” در بیشتر کشورهای غربی ، 25٪ سرطان ها در صفر بالینی تشخیص داده می شوند.

ادامه هید

دکمه بازگشت به بالا