کاهش ذخایر خون و فراخوان برای اهدای خون در سراسر کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون ایران برای همه اهداکنندگان واجد شرایط خون ، از جمله افرادی که یک ماه پس از بیماری عروق بیماری کرونا دوره خود را به پایان رسانده اند ، و همچنین داوطلبانی که پس از پایان دوره معافیت از اهدا خون خون دارند ، آزاد است. واکسیناسیون عروق بیماری کرونا.

به گزارش مجله لوکس دکتر بشیر حاجی بیگی ، سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: «سازمان انتقال خون ایران ، به عنوان تنها نهاد مسئول ایران ، وظیفه دارد خون و محصولات مورد نیاز بیماران ، مانند تأمین گلبول های قرمز فشرده ، پلاکت ها را برآورده کند. و پلاسما به بیش از 970 بیمارستان.

وی ادامه داد: رشد تخت های بیمارستانی در کلانشهرها به ویژه تهران ، مشهد ، شیراز و اصفهان و همچنین احداث بیمارستان های جدید در کلانشهرها و گسترش امکانات بیمارستانی و استانداردهای بالای بهداشتی در بخش های دولتی و خصوصی به خون و فرآورده های خونی بیش از 160 بیمارستان و مرکز درمانی در کلانشهر تهران وجود دارد و بیش از 25 درصد خون و محصولات اهدایی جمعیت کشور در کلانشهر تهران مصرف می شود در حالی که تنها 16 درصد خون اهدایی مردم است. ارائه شده در استان تهران

حاجی بیگی با اشاره به اینکه گسترش روزافزون جراحی های تخصصی و فرعی و پیوند اعضا و همچنین گسترش مراکز خون و سرطان شناسی در سراسر کشور منجر به افزایش مصرف خون و فرآورده های آن شده است ، خاطرنشان کرد: روزانه پلاسما توسط بیمارستان ها و مراکز درمانی درخواست می شود. مراکز در تهران و کلیه جراحی های بزرگ مانند پیوند کبد به حدود 60 واحد خون و فرآورده های آن مانند گلبول های قرمز فشرده ، پلاکت ها و پلاسما نیاز دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: “به دلیل طول عمر کوتاه سلول های خونی مانند پلاکت ها که می توانند تا 3 روز در خارج از بدن انسان و در محیط ذخیره شوند ، این امر نیاز به اهدای خون را افزایش می دهد. محصولات روزانه “این باعث می شود مردم رنگارنگ تر شوند.

سازمان انتقال خون دارای بالاترین استانداردهای بین المللی است

حاجی بیگی با اشاره به اینکه سالهاست نقش مهمی در ارائه خدمات تخصصی به بیماران در مراقبت های بهداشتی ایفا کرده ایم ، یادآور شد: استفاده از کیسه های فیلتر برای عزیزان تالاسمی و تابش خون و فرآورده های خونی و محصولات پیش بینی خون آماده سازی برای بیماران مبتلا به سرطان ، بیماریهای خونی و بیماران شیمی درمانی از فعالیتهای مهم مراکز خونی کشور هستند و ما باید نسبت به تامین خون و محصولات بیماران در برابر بیمارستانها پاسخگو باشیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: تمام آزمایشات خون به طور یکسان در تمام مراکز انتقال خون در کشور انجام می شود و آزمایش های HIV-Ab ، Hcv-Ab ، Hbs-Ag ، گروه خونی ، Rh و RPR انجام شده است. روی تمام خون های اهدایی در کشور انجام می شود. خون. “صورت روزانه اتفاق می افتد. به یک معنا ، سازمان انتقال خون از نظر سلامت و کیفیت خون اهدا شده و تزریق شده در منطقه پیشتاز است.

حاجی بیگی اظهار داشت: با راه اندازی شبکه ملی خون رسانی و فعالیت مستمر این شبکه برای تامین خون بیماران نیازمند و افزایش خون رسانی در استانهای پرمصرف ، مراکز درمانی راضی و هزینه های بسیار بالایی داریم.

او در فرهنگ اهدای خون در دوران همه گیری بیماری کرونا ، همراهی ستودنی مردم ایران است

وی گفت: اگرچه شیوع بیماری های کرونری باعث کاهش ذخایر خونی در سراسر جهان شده است ، اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در زمان شیوع ویروس کرونا ، کشورها به طور متوسط ​​20 تا 30 درصد از خون خود را تامین می کردند که این میزان در سال گذشته کاهش یافته است. ممکن است تا 50 درصد باشد.

سخنگوی سرویس انتقال خون خاطرنشان کرد: گزارش ها نشان می دهد که این روند نزولی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده نه تنها بهبود نیافته بلکه پیوسته در حال افزایش است. ایالات متحده به پایین ترین سطح خود از سال 2015 رسیده است و اپیدمی بخش دلتا Covid 19 با افزایش تعداد جراحی ها و لغو بسیاری از مراکز جمع آوری خون متحرک ، از سال 2015 باعث افزایش خون سازی در ایالات متحده شده است. این در حالی است که اهدای خون به طور کلی پس از تعطیلات تابستانی و همزمان با افتتاح مدارس در سالهای اولیه افزایش یافته است. از آنجا که والدین زمان بیشتری برای اهدای خون داشتند ، اما این روند امسال ادامه پیدا نکرد و اهدای خون نسبت به آخرین ماه تابستان 10 درصد کاهش یافت ؛ خوشبختانه علی رغم تعدادی از شیوع ویروس کرونا در ایران ، سازمان انتقال خون ایران با حمایت اهداکنندگان داوطلبانه و بدون چشم انداز مالی ، شاهد کاهش حدود 8 درصدی نسبت به سال قبل از اپیدمی بیماری کرونا بود. حتی در زمان همه گیری تاج ما ما شاهد افزایش تعداد اهدا کنندگان اولیه و با تجربه و همچنین ثبت رکورد 8 ساله در سال گذشته بودیم که زنان خون اهدا کردند.

افراد بیشتری باید در آستانه فصل سرما در این کشور خون اهدا کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: پس از گذراندن پنجمین اجلاس سران کرونا و انجام واکسیناسیون گسترده در سراسر کشور ، مراجعات به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور ، به ویژه در کلانشهرها ، افزایش یافته و منجر به افزایش مصرف خانه های بزرگ و شهرها شدند و در حال حاضر استانهای تهران ، خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران ، گیلان ، فارس و سیستان و بلوچستان به دلیل شروع و نیاز به عمل جراحی انجام شد. با شروع فصل سرما ، احتمال کمتری هموطنان برای اهدای خون و البته با توجه به اینکه سازمان انتقال خون مسئول تامین خون مورد نیاز بیمارستان ها در هر ساعت از روز و انجام اقدامات آزمایشگاهی از سوی دیگر است. از کلیه اهداکنندگان واجد شرایط دعوت می شود تا به سازمان انتقال خون در تامین این نیاز فزاینده کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه تجهیزات و وسایلی که در فرآیند اهدای خون در مراکز انتقال خون در سراسر کشور استفاده می شود یکبار مصرف و استریل است و از زمانی که خون در تمام مراکز انتقال خون از زمان تأسیس خون تأسیس شده است ، تمام دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که اهداکنندگان خون از سالم ترین افراد جامعه هستند و از خود در جامعه به خوبی مراقبت می کنند.

در پایان ، حاجی بیگی در مورد شرایط عمومی اهدای خون گفت: باید کارت ملی داشته باشید ، وزن بالای 50 کیلوگرم باشد ، سن اهدای خون در کشور 18-60 سال است ؛ اما اهداکنندگان معمولی خون می توانند تا سن 65 سالگی خون اهدا کنند و مردان 4 بار در سال و زنان 3 بار در سال.

وی گفت: “در نهایت ، من اعلام می کنم که اکنون ما برای اهدای خون به همه گروه های خونی نیاز داریم و افرادی که دارای گروه خونی منفی هستند باید از اهدای خون خوش شانس تر باشند.”

پیام تمام شد

خروج از نسخه موبایل