سلامت و دانش

کاهش تا ۷۰ درصدی ترددهای درون شهری / پیشنهاد به ستاد کرونا درباره حمایت از مشاغل آسیب دیده

به گزارش شفاف در آستانه تفاهم نامه بین دکتر علیرضا زالی ، فرماندهی مدیریت بیماری های کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، با اشاره به وضعیت ترافیک درون شهری در 24 ساعت گذشته: درصد در روز و 70 درصد در 9 صبح تا 4 بعد از ظهر .

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ترافیک در بزرگراه تهران – شمال طی 24 ساعت گذشته کاهش یافته است ، گفت: این میزان در بزرگراه تهران – قم و جنوب تهران نیز به 70 درصد رسیده است.

زالی با بیان اینکه هرچه محدودیت از ابتدا بیشتر باشد ، شرایط مساعدتر است ، اظهار داشت: با کمک و تلاش پلیس نظارت مناسب و مستمر بر محدودیت ها اعمال می شود ، بنابراین شاهد شرایط مطلوب تری هستیم. در این راستا ، علاوه بر 150 تیم قبلی ، 90 تیم با تمرکز بر نیروهای تلافی جویانه در تهران ، این محدودیت ها را زیر نظر دارند.

وی گفت: هرگونه تغییر در مرگ و میر ناشی از مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا 40 روز ، حدود 3 هفته برای بستری در بیمارستان و 10 تا 14 روز برای ویزیت های سرپایی ادامه دارد.

فرمانده مدیریت عملیات بیماری کرونا در تهران گفت: “تحقیقات اپیدمیولوژیک ما نشان می دهد که مداخلات در مناطق محله محوری ، تشخیص بیماری و کاهش اثرات منطقه ای بیماری زودتر از 40 روز در دسترس نخواهد بود ، بنابراین باید با صبر و حوصله منتظر بمانیم.” بیایید روند را تغییر دهیم.

چند پیشنهاد برای مرکز ملی تاج

زالی با اشاره به برخی پیشنهادات به شورای ملی تاج ، دولت و به ویژه پارلمان که در فصل بودجه قرار دارند ، اظهار داشت: “پیشنهاد شده است مشاغل با ضرر مستقیم و غیرمستقیم طراحی شوند تا در مواردی شفاف و پشتیبانی شوند.

وی با استناد به گلایه از برخی مشاغل گفت: بسیاری از آنها از دریافت بسته های حمایتی با تأخیرهای قابل توجه شکایت دارند. مالکان تحت تأثیر کرونا با بوروکراسی های متعددی روبرو هستند.

فرمانده ستاد کرونا در تهران با بیان اینکه بسیاری از مشاغل با وجود همه مشکلات ، نیروهای خود را تعدیل نکرده اند ، اظهار داشت: این افراد که به دلیل رویکرد انسان دوستانه باعث بیکاری کارکنان خود نشده اند ، باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

به گفته زالی ، اصلی ترین دغدغه مشاغل پرداخت اجاره بها و برگشت چک ها بوده است. کار نیاورید

وی با اشاره به مشکل برخی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: بیمه شدگان خاصی برای بررسی مثبت بودن تست تاج خود باید در این دفاتر حضور پیدا کنند که در این شرایط می تواند خطرناک باشد. در همین راستا پیشنهادهایی به مرکز ملی ارائه شده است که امیدواریم مورد تأیید قرار گیرد. اگر فردی بد شود یا نتیجه مثبتی نشان دهد تا شغل خود را از دست ندهد یا سالانه مشکلی نداشته باشد ، این برنامه تأیید می شود.

وی گفت: “برخی جلسات باید شخصاً برگزار شود. امیدواریم مرکز ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد قانونی بودن غیبت تأیید کند.”

زالی ادامه داد: “زمان بسیاری از اجتماعات گذشته است و مجامع آنها ملزم به حضور و نگرانی در مورد ادامه کار خود هستند ، بنابراین ما از آنها خواسته ایم که از حالت الکترونیکی استفاده کنند.”

دکمه بازگشت به بالا