اقتصادی

کاشت ۸۰ میلیون درخت در خوزستان تا پایان فروردین سال آینده

مجله لوکس/خوزستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از کاشت ۳۲۰ میلیون درخت در خوزستان طی ۴ سال خبر داد و گفت: این اقدام باعث کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوای استان می شود.

سید جمال موسویان در مراسم آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور که امروز، ۱۱ آذرماه همزمان با سراسر کشور در نهالستان نوین چوب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهال کاری پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور امروز در خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش مجله لوکس، وی افزود: این طرح برای استان خوزستان برای چهار سال و در مساحتی حدود ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: قرار است در طی این ۴ سال ۳۲۰ میلیون درخت در خوزستان تولید و کاشته شود که زمینه اشتغال ده‌ها هزار نفر از مردم و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان و همچنین مردم روستاها و دیگر گروه‌های هدف را فراهم خواهد کرد.

موسویان با بیان اینکه این طرح در قالب پویش مردمی اجرایی می‌شود، عنوان کرد: اجرای این طرح در خوزستان باعث کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوای استان و همچنین باروری طبیعی ابر می‌شود. اجرای این طرح همچنین باعث ترسیب کربن و کنترل و مهار ریزگرد می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای این طرح به بیابان زدایی به شکلی واقعی کمک می‌کند و به خلق ثروت، درآمد ثابت و پایدار و ایجاد اشتغال برای مردم خوزستان منجر خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان خاطرنشان کرد: امسال قرار است در سطح ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان کاشت ۸۰ میلیون نهال انجام شود و این میزان نهال تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ کشت خواهند شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا