کارمند روسی شرکت تسلا را نجات داد

در اوایل این هفته ، FBI یک جوان 27 ساله روسی را دستگیر کرد که گفته می شود سعی کرده از او استفاده کند فدیه نرم افزار برای حمله به یک شرکت فناوری در ایالات متحده. طبق اطلاعات ارائه شده توسط FBI به کاربران ، شرکت تسلا بود. طبق بیانیه وزارت دادگستری ایالات متحده ، ایگور ایگوروویچ کریچکو ، 27 ساله ، در ماه ژوئیه وارد ایالات متحده شد و با یک کارمند روسی تسلا در تماس بود.

این کارمند که ویزای اقامت آمریکا را ندارد ، در کارخانه Tesla Gigafactory در نوادا کار می کرد. بعد از ملاقات هر دو ، کریچکو خواستار توافق شد. وی در ازای آلوده کردن رایانه های تسلا به باج افزار موجود 1 میلیون دلار به این كارمند پیشنهاد داد.

هدف اصلی کریچکو استخراج کلیه اطلاعات تسلا بود و در صورت پرداخت نشدن مبلغ درخواستی از شرکت ، کلیه اطلاعات بدست آمده را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار می داد. این شرکت با FBI تماس گرفت. به دنبال این س questionsالات ، FBI موفق شد کریچک را هنگام تلاش برای ترک ایالات متحده دستگیر کند.

حمله رایانه ای به تسلا

شیوع سیاه نمایی شرکت ها در ایالات متحده

مقامات FBI گفتند که کریچکو قبلاً به شرکتهای مختلف حمله کرده است ، اما اسامی این شرکتها را ذکر نکرده است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط FBI ، یک شرکت مشابه دیگر با چنین رقابتی با پرداخت 4.5 میلیون دلار رضایت کلاهبردار روسی را به دست آورد. اگر کارمند روسی تسلا اطلاعات لازم را در اختیار شرکت قرار نمی داد ، سرنوشت مشابه همان سرنوشت بزرگ دنیای خودروهای برقی بود.

حملات رایانه ای با استفاده از باج افزار در ایالات متحده معمول است ، مانند کارناوال و گارمین در اوایل ماه جاری. تراولکس همچنین 2.3 میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا از درز اطلاعات آنها جلوگیری کند. FBI می گوید مناطقی مانند آتلانتا ، بالتیمور و نیواورلئان بیشترین حملات سایبری را در چند وقت اخیر داشته اند.

2323

خروج از نسخه موبایل