فرهنگ و هنر

کاخ «ورسای» تخلیه شد – مجله لوکس

کاخ ورسای پس از مشاهده دود در پشت بام برای مدت کوتاهی تخلیه شد.

به گزارش مجله لوکس، «کاخ ورسای» پس از مشاهده دود در قسمتی از پشت بام که پروژه بازسازی در آن انجام می‌شد، برای مدت کوتاهی در بعدازظهر سه‌شنبه تخلیه شد. این دود در نزدیکی منطقه‌ای از عمارت اصلی مشاهده شده است که در سال ۱۶۲۳ توسط پادشاه فرانسه لوئی سیزدهم ساخته شد.

«فرانس ۲۴»‌ نوشت،‌ سخنگوی کاخ در زمان حادثه در گفت و گو با «اسوشیتدپرس» اعلام کرد که هیچ آتش‌سوزی وجود ندارد و اما دود یک «نطقه داغ» در بخش چوبی پشت‌بام خارج می‌شود. به گفته دفتر اطلاع‌رسانی این کاخ، ماموران آتش‌نشانی به سرعت این دود را خاموش کردند.

همچنین اعلام شده است که در جریان این حادثه هیچ فردی زخمی نشده و به ساختمان یا مجموعه‌های تاریخی آن آسیبی وارد نشده است. تحقیقات درباره علت وقوع این حادثه درحال انجام است.

«کاخ ورسای» یکی از مقاصد محبوب گردشگری فرانسه محسوب می‌شود، و سالانه حدود۸ میلیون بازدیدکننده دارد.

دود در حوالی ساعت ۳:۱۵ مشاهده شد و گردشگران طبق پروتکل بلافاصله از ساختمان تخلیه شدند. بازدیدکنندگان از ساعت ۴:۳۰ به بعد به ساختمان بازگشتند.

در سال ۲۰۱۹  کلیسای «نوتردام» در پاریس بر اثر آتش‌سوزی عظیمی که سراسر سقف را فراگرفت، خسارت شدیدی را متحمل شد و مناره آن ویران شد. قرار است که پروژه بازسازی این کلیسا تا پایان سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

از ترکیب کلماتی منتقی و فرهنگ غنی، جادوی زبانی را بر شما تمرین می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا