ژنی که باعث لاغری می‌شود

اگرچه دانشمندان هنوز این موضوع را به طور کامل آموخته نشده اند و در افراد مختلف متفاوت است ، بین چاقی و ژنتیک ارتباط وجود دارد ، بنابراین احتمالاً به این دلیل است که برخی افراد هنوز با خوردن انواع غذا لاغر می شوند.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

محققان ژنی را کشف کرده اند که ممکن است در چاقی ، به نام ALK (لنفوم آناپلاستیک کیناز) نقش داشته باشد. جهش در ژن قبلاً با سرطانهای خاصی در ارتباط است و به تحریک رشد تومور معروف است.

“بیشتر محققان چاقی ژنتیک چاقی را مطالعه می کنند.” جوزف پنینگر ، متخصص ژنتیک دانشگاه انگلستان گفت. اما این بار ، ما تحقیق در مورد ژن های ناب و مرتبط را شروع کردیم.

در آزمایشات موش و مگسهای میوه ، حیوانات حتی اگر در رژیم غذایی مک دونالد قرار داشته باشند ، کمتر از ژنهای ALK معمولی باقی مانده اند. آزمایش های بیشتر نشان داده اند که موش های بدون ژن ALK دارای وزن طبیعی کمتری و سطح چربی بدن هستند. محققان می گویند ژن مغز نقش مهمی در سوختگی چربی و تولید انرژی دارد.

با این حال ، این نتایج در مگسهای میوه و موش ها یافت می شود ، و محققان از نقش دقیق ALK در بدن انسان خبر ندارند. به گفته پنینگر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود و می توان آنها را کنترل یا خاموش کرد.

اگرچه آزمایش ها و نتایج با موش ها و مگس ها بسیار خوب است ، اما برای درک بهتر اسرار این ژن در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121

خروج از نسخه موبایل