چگونه مکمل فیک را تشخیص دهیم؟

اگر به دلیل انجام ورزش های حرفه ای یا بدنسازی نیاز به استفاده از مکمل های بدنسازی دارید. ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه مکمل های بدنسازی تقلبی را از مکمل های واقعی تشخیص دهید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مکمل های بدنسازی مصرف می کنند؟ آیا تا به حال در هنگام خرید این مکمل ها به این فکر کرده اید که چگونه از واقعی یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید؟ آیا اطلاعاتی در مورد نحوه تشخیص مکمل واقعی از تقلبی دارید و آیا خرید مکمل واقعی برای شما مهم است؟

احتمالاً نام این مکمل ها را شنیده اید و فروشگاه هایی را در اطراف شهر دیده اید که این محصولات را می فروشند. مکمل های تقلبی و غیر اصل نه تنها پول شما را هدر می دهند، بلکه می توانند سلامتی شما را نیز به خطر بیندازند. مصرف این مواد می تواند آسیب هایی به بدن وارد کند که به هیچ وجه قابل درمان نیست و عوارض جانبی را نیز نمی توان منتفی کرد.

شاید برخی بگویند که ما معمولا این مکمل ها را از فروشگاه های معتبر خریداری می کنیم و به همین دلیل است که هرگز مکمل های بدنسازی تقلبی نمی خریم. این امر تا حدی می تواند خرید محصول اصلی را تضمین کند، اما اگر به ترفندهای ذکر شده در زیر دقت کنید، هنگام خرید مکمل اورجینال احساس راحتی خواهید کرد. با این راهکار دفعه بعد که بخواهید مکمل های بدنسازی بخرید مطمئن خواهید بود که به سلامتی شما آسیبی وارد نمی شود. در این مقاله سعی می کنیم بهترین روش تشخیص مکمل های واقعی از تقلبی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بدون سردرگمی مکمل های بدنسازی را خریداری کنید.

چگونه طبیعت را شناسایی کنیم

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم اهمیتی که باید به مکمل های بدنسازی داده شود با سلامت بدن ارتباط مستقیم دارد. بنابراین تاکید می کنیم در هنگام خرید روش هایی که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، از اصل یا تقلبی محصول مطمئن باشید. توصیه می‌کنیم از خرید و استفاده از مکمل‌هایی که ناشناخته هستند، در چه شرایطی و با چه موادی ساخته شده‌اند، صرفاً به این دلیل که محصول ارزان‌قیمت است و می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری نتیجه دلخواه را به شما بدهد، خودداری کنید. در ادامه با ما چند روش مفید و موثر برای تشخیص مکمل اصلی از تقلبی را به شما آموزش می دهیم.

مشخصات مکمل های بدنسازی، مشخصات مکمل های بدنسازی تقلبی اصلی

روی برچسب مکمل یک کد 16 رقمی وجود دارد کد 16 رقمی در ضمیمه نامعتبر است یا فاقد کد است.

کیفیت بسته بندی بالاست بسته بندی محصول از کیفیت پایینی برخوردار است

این محصول شامل هولوگرام و لوگوی سازنده می باشد. لوگوی مکمل و هولوگرام کپی شده و با نسخه اصلی متفاوت است.

کد لات فرمت معتبر و درستی دارد، وقتی کد لات را بررسی می کنید نادرست است

طعم و رنگ و بوی خاصی داره که با نوع اصلیش فرق داره مثلا خیلی شیرینه

قیمت مشخص و مناسب است
برای خرید پودر اولترا ایزو وی یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

بسته بندی محصول را بررسی کنید.

روش توصیه شده برای تشخیص بین قطعات یدکی اصلی و تقلبی، بررسی درپوش و درب جعبه قطعات یدکی است. درب جعبه را باز کنید و جعبه داخل جعبه را بررسی کنید. اگر قاشق فعلی شما مقوایی است، شک نکنید که این محصول توسط شرکت ها و تولیدکنندگانی ساخته شده است که صلاحیت تولید این افزودنی ها را ندارند و قطعا حاوی مواد و ترکیبات غیرقانونی هستند.

همانطور که می دانید این ترکیبات غیرقانونی عامل اصلی بروز عوارض در بدن هستند. در صورت قرار دادن پد مشبک در درب محصول، می توانید مکمل بدنسازی را خریداری و مصرف کنید. اگر این بلوک وجود ندارد، مطمئن شوید که اضافه شده اصلی است و جعلی نیست. علاوه بر این، درب های مکمل باید شیک و با برند شناخته شده بسته بندی شوند.

پس از بررسی لنت های داخلی درب، به محفظه ای که افزونه در آن قرار گرفته است بروید. اگر روی لبه‌های جعبه حاوی افزودنی روکش آلومینیومی وجود داشته باشد، در این صورت مشکلی برای افزودنی وجود ندارد. اگر روی جعبه حاوی پودر مکمل درپوش نباشد، باید به تقلبی بودن آن مشکوک شوید. به طور معمول، درب جعبه باید روی لبه باشد تا هوا از هیچ روزنه ای وارد نشود. اگر قسمتی از درپوش باز است، آن را نخرید. معمولاً نام شرکت روی درب های آلومینیومی نوشته شده و به صورت مرتب و تمیز روی جعبه قرار می گیرد.

برچسب مکمل را ببینید.

یکی از راه‌های تشخیص مکمل اصلی از تقلبی، بررسی برچسب مکمل است. در اکثر مواقع محصولاتی که اصل و با کیفیت مطلوب هستند روی جعبه آن برچسب چسبانده شده است. این برچسب حاوی یک کد 16 رقمی است. اگر این کد را به 20008822 ارسال کنید، اطلاعات مفیدی در مورد این افزونه دریافت خواهید کرد. در صورتی که مشخصات ارسال شده برای شما با مشخصات نوشته شده روی جعبه مطابقت داشته باشد، مطمئن باشید مکملی که خریداری کرده اید اصل است و به دلیل استفاده از مواد غیرقانونی با هیچ عارضه ای مواجه نخواهید شد.

تعیین اصالت مخلوط توسط بارکد

روش دیگری که تشخیص محصول ممتاز از تقلبی را برای بسیاری از مصرف کنندگان آسان تر می کند واترمارک است. اصل دارای شخصیت های شعبانم است. اولین مسئله ای که در مورد این برند مطرح می شود این است که آیا در جعبه است یا نه. در مرحله بعد باید بررسی کنید که آیا این علامت درست است یا خیر. برای اطمینان از اصلی بودن برچسب، باید برنامه Barbarde Barcode Reader را روی گوشی خود نصب کنید و سپس بارکد روی برچسب را با برنامه اسکن کنید. پس از آن تمام اطلاعات پزشکی در برنامه نمایش داده می شود.

به هولوگرام و لوگوی شرکت نگاه کنید.

روش دیگری که روشی مفید برای تشخیص اصل از تقلبی است، بررسی هولوگرام و لوگوی شرکت تولید کننده محصول است. به طور کلی اکثر شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند و محصولات خود را بدون تقلب و استفاده از مواد غیر مجاز در بازار عرضه می کنند در انتخاب لوگوی خود بسیار خلاق هستند. این شرکت ها تمام تلاش خود را می کنند تا آرم شرکت آنها مشابه سایر شرکت های فعال در این زمینه نباشد اکثر این هولوگرام ها قابل کپی نیستند.

به مواد درج شده روی جعبه محصول دقت کنید

روش دیگری که می تواند به شما کمک کند مکمل اصلی را از مکمل تقلبی تشخیص دهید، بررسی اطلاعات روی جعبه است. شرکت‌های تولیدکننده مکمل‌های بدنسازی مراقبت می‌کنند که محصولات خود را با دقت تولید کنند و از جعبه و اقلام موجود در آن گرفته تا محصول قرار داده شده در داخل جعبه، همه چیز زیر ذره بین کارشناسان فعالی است که برای این شرکت‌ها کار می‌کنند. بنابراین هنگام خرید جعبه مکمل بدنسازی از یک شرکت معتبر، هیچ گونه خطا یا غلط املایی یا مواردی از این قبیل را روی جعبه مشاهده نخواهید کرد.

طعم و رنگ محصول را بررسی کنید

معمولا وقتی جعبه، برچسب ها و اطلاعات روی آن را چک می کنید و چیز مشکوکی نمی بینید، می توانید درب مکمل بدنه را باز کنید و طعم و رنگ پودر داخل جعبه را بررسی کنید. افرادی که از مشتریان وفادار این پودرها محسوب می شوند، توانایی و توانایی خوبی در تشخیص رنگ و طعم محصولات تقلبی از محصولات اصلی دارند. اگر همیشه از یک محصول استفاده می کنید، احتمالا رنگ و طعم آن را بهتر به خاطر خواهید آورد. اگر همان پودر قبلی را خریدید و متوجه شدید که طعم و رنگ آن متفاوت از قبل است، از خوردن آن امتناع کنید و آن را به فروشنده بگویید. برای برخی از محصولات، بررسی طعم محصول راهی برای تشخیص مکمل اصلی از تقلبی است و می تواند کمکی عملی برای جلوگیری از استفاده از محصولات تقلبی باشد.

اگر پس از استشمام پودر مکمل بدنسازی، بوی نامطبوع و نامطبوعی شبیه بوی ترش احساس کردید، به هیچ وجه از آن استفاده نکنید. احتمال زیادی وجود دارد که این محصول دارای مواد و ترکیبات غیرقانونی باشد. به این بهانه که برای این مکمل هزینه کرده اید و می خواهید عضله سازی کنید از این محصول استفاده نکنید. گاهی اوقات عوارض ناشی از مصرف مکمل های غذایی تقلبی به هیچ وجه قابل درمان نیست.

کد دسته ای را بررسی کنید

کد دسته ای راه دیگری برای تشخیص لوازم جانبی اصلی از تقلبی است. کد لات که یک کد شناسایی است که در پایین جعبه لوازم جانبی حک شده است، به خریدار کمک می کند تا از اصل یا تقلبی بودن کالا مطلع شود. برخی از شرکت های فعال در زمینه مکمل های بدنسازی برای خریداران و مشتریان خود یک سرویس آنلاین آماده کرده اند. با مراجعه به این سرویس و در دست داشتن کد دسته ای می توانید از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت و بدون نگرانی از عوارض جانبی ناخواسته از مکمل استفاده کنید.

تاریخ انقضای محصول را بررسی کنید

راه دیگر برای تشخیص تفاوت بین مکمل های واقعی و تقلبی، بررسی تاریخ انقضا است. برخی ممکن است تعجب کنند که چگونه تاریخ انقضا می تواند به تشخیص واقعی یا تقلبی یک محصول کمک کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روی جعبه های محصولات تقلبی موجود در بازار تاریخ انقضا با رنگ قرمز چاپ شده است و همچنین ممکن است به دلیل عوارض جانبی این مکمل های تقلبی به خرید محصولات تقلبی بپردازید. البته باز هم توجه داشته باشید که این نماد نماد قطعی نیست و ممکن است تاریخ انقضا با رنگ قرمز روی کالای اصلی درج شده باشد.

ببینید چگونه مکمل تناسب اندام در آب حل می شود

عامل دیگری که در تشخیص مکمل های واقعی و تقلبی بسیار مفید است، توانایی حل کردن مواد مغذی در آب است. برخی از کارشناسان می گویند که مکمل های محلول در آب مکمل های واقعی هستند و فاقد مواد مصنوعی هستند. اگر مکملی را خریداری می کنید که کاملاً در آب حل نمی شود، در اصالت آن شک نکنید و سلامت خود را به خطر بیندازید زیرا هزینه زیادی برای آن پرداخت کرده اید.

موضوع مهم دیگری که در این زمینه باید در نظر گرفت این است که حلالیت بالا در آب یک قانون قطعی نیست و برخی از مکمل های بدنسازی موجود در بازار ممکن است به راحتی در آب حل نشوند. این موضوعی است که باید با افراد متخصص در این زمینه در میان گذاشته شود و بستگی به ترکیبات به کار رفته در مکمل دارد. بنابراین اگر چنین موردی برایتان پیش آمد عجولانه عمل نکنید و ابتدا مکمل را به فردی نشان دهید که می دانید به راحتی اصالت و جعلی بودن این محصول را تشخیص می دهد.

دکمه بازگشت به بالا