چگونه در آزمون تافل قبول شویم؟

تافل برای افراد غیر انگلیسی زبان است. این آزمون محبوب برای آزمایش مهارت های نوشتاری، خواندن، شنیدن و صحبت کردن داوطلبان طراحی شده است. اگر شما یکی از داوطلبان این آزمون عالی هستید، از خود می پرسید که آیا امکان آمادگی برای تافل در خانه وجود دارد؟ آیا می توانم با آموزش زبان انگلیسی در منزل این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارم؟ در این مقاله از School of Class به شما می گوییم که چگونه می توانید با استفاده از استراتژی های مختلف برای تافل در خانه آماده شوید.

آمادگی تافل در خانه چگونه امکان پذیر است؟

در اینجا راه هایی را به شما معرفی می کنیم که به شما این باور را می دهد که می توانید برای آزمون تافل در خانه آماده شوید، پس بیایید با هم این راه ها را بررسی کنیم.

فرمت آزمون تافل را بشناسید.

اگر می خواهید در تافل Home Edition شرکت کنید، قطعاً دانستن فرمت آزمون مهم است. برای آشنایی با فرمت آزمون تافل و نحوه عملکرد آن، بهتر است به وب سایت رسمی تافل مراجعه کنید. همانطور که می دانید این آزمون از 4 قسمت ریدینگ، رایتینگ، شنیداری و گفتاری تشکیل شده است. با مراجعه به سایت متوجه خواهید شد که در هر بخش چند سوال وجود دارد و چقدر زمان برای پاسخگویی به این سوالات خواهید داشت. آزمون آیلتس به دو صورت کاغذی و آنلاین برگزار می شود که به شرح زیر است:

تست های مبتنی بر اینترنت (iBTs) عبارتند از:

بخش خواندن: 60-80 دقیقه 36-56 سوال

بخش Listening: 60-90 دقیقه 34-51 سوال

Repo: 10 دقیقه

بخش سخنرانی: 20 دقیقه 6 بار

بخش نگارش: 50 دقیقه 2 انشا

آزمون کاغذی به شکل زیر است:

گوش دادن: 30-40 دقیقه، 50 سوال

نوشتن قسمت 25 دقیقه 40 سوال

بخش خواندن: 55 دقیقه، 50 سوال.

تست TWE: 30 دقیقه مقاله بنویسید

هدف خود را از شرکت در آزمون تافل مشخص کنید

به طور عمده، افراد در آزمون تافل با اهداف متفاوت شرکت می کنند. به طور کلی هدف از اخذ مدرک تافل مهاجرت، تحصیل یا کار در خارج از کشور است. بنابراین بهتر است در ابتدای کار هدف خود را از شرکت در این آزمون بیان کرده و عمداً آن را مطالعه کنید.

مکان مناسبی را برای مطالعه در خانه در نظر بگیرید

مطالعه در یک محیط مناسب می تواند به شما در کسب نمره خوب در آزمون تافل کمک کند. حوزه موضوعی تافل را انتخاب کنید که بیشتر روی آن تمرکز می کنید. مکانی که انتخاب می کنید نویز است، بهتر است از حواس پرتی و شلوغی دوری کنید. علاوه بر این، بهتر است در آنجا از شبکه های اجتماعی دوری کنید تا بتوانید کاملاً تمرکز کنید.

کتاب ها و مطالب مطالعه خود را پیدا کنید

کتاب ها و منابع زیادی برای مطالعه در آزمون تافل وجود دارد. با مطالعه هر یک از آنها می توانید به طور کامل خود را برای پاسخگویی به بخش های مختلف آزمون تافل مانند رایتینگ، صحبت کردن، شنیدن و ریدینگ آماده کنید. همچنین منابع یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

از معلم خود کمک بخواهید

آماده شدن برای آزمون تافل در خانه به این معنی نیست که شما باید آن را به تنهایی و بدون کمک انجام دهید. شما می توانید با استخدام یک معلم خصوصی یا با شرکت در دوره آنلاین آمادگی تافل برای روز آزمون آماده شوید. همچنین می توانید به صورت آنلاین و از طریق شبکه های اجتماعی از افراد بومی دیگر کشورها مشاوره بخواهید و با آنها تمرین کنید. بومیان زبان انگلیسی خود را بدون مشکل یا اشتباه بهبود می بخشند، زیرا به زبان مادری خود کاملاً مسلط هستند. از طرف دیگر می توانید در انجمن ها و گروه های آنلاینی که برای آموزش زبان انگلیسی ایجاد شده اند شرکت کنید. این جوامع و گروه ها از افرادی تشکیل شده اند که می خواهند مانند شما برای تافل آماده شوند. پس با تمرین مکرر و پرسش و پاسخ در این گروه ها می توانید تمرین بسیار خوبی داشته باشید.

هر روز 30 دقیقه را صرف یادگیری یک مهارت متفاوت کنید

نیازی نیست که در خانه مشغول شوید و زمان زیادی را صرف مطالعه برای تافل کنید. 30 دقیقه مطالعه مفید و متمرکز در روز کافی است. زیرا مطالعه زیاد شما را خسته و بی حوصله می کند و حتی می تواند به نوعی اجبار تبدیل شود. شما می توانید این دوره یادگیری را تغییر دهید و در توسعه واژگان، نوشتن، صحبت کردن و خواندن شرکت کنید.

گوش دادن به فایل های صوتی را تمرین کنید

یکی از تمریناتی که باید در خانه برای تقویت مهارت شنیداری خود انجام دهید، گوش دادن به فایل های صوتی مختلف است. برای این کار می توانید از پادکست، رادیو، موزیک لاتین و … کمک بگیرید، کافی است چندین بار فایل صوتی را گوش کنید و هر زمان متوجه نشدید دوباره آن را پخش کنید. سعی کنید به صدای افراد مختلف گوش دهید تا با لحن ها و لهجه های مختلف آشنا شوید.

از تمرین نوشتن غافل نشوید

آمادگی برای بخش رایتینگ تافل نیز بسیار مهم است. برای این کار به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. در طول امتحان واقعی، 50 دقیقه فرصت دارید تا دو مقاله بنویسید. به این ترتیب برای هر مقاله باید 25 دقیقه وقت بگذارید. توصیه ما به شما این است که برای تمرین نوشتن ابتدا موضوع خود را انتخاب کنید و سپس تایمر را 20 یا 25 دقیقه تنظیم کنید. حدود 15 تا 20 دقیقه بنویسید، سپس 5 دقیقه را به مرور نوشته خود اختصاص دهید.

انگلیسی را با دیگران یا به تنهایی امتحان کنید

بخش اسپیکینگ آزمون تافل مستلزم تمرین مهارت های گفتاری خود است. برای این شما می توانید به تنهایی یا با افراد دیگر چت کنید. اگر تنها هستید و کسی را ندارید که با او تمرین کنید، می‌توانید از تمرین‌های مکالمه استفاده کنید یا مثلاً درباره موضوع خاصی با خودتان صحبت کنید. از طرف دیگر، شما مستقیماً با دیگران صحبت می کنید. این ایده خوبی است که با صحبت کردن خود را به چالش بکشید.

می توانید از طریق نرم افزارهایی مانند اسکایپ با دوستان و خانواده چت کنید یا با یک انگلیسی زبان مادری صحبت کنید.

برای شرکت در جی آر ای هوم ادیشن کلیک کنید.

با تماشای فیلم های خارجی انگلیسی بخوانید

اگر علاقه مند به تماشای فیلم و سریال هستید، باید بگوییم که این روش یکی از بهترین روش های آمادگی برای تافل در خانه است. انواع فیلم ها و سریال ها به زبان اصلی قابل پخش است و می توان به دیالوگ های بازیگران توجه زیادی کرد. حتی می توانید جملات آنها را تکرار کنید. با دیدن فیلم درک بهتری از ساختار دستور زبان انگلیسی خواهید داشت. تماشای یک فیلم همچنین به شما کمک می کند واژگان جدید را یاد بگیرید. از طرفی تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی انگلیسی سرگرم کننده است و می توانید ساعت ها بدون خستگی تمرین کنید.

در آزمون تمرینی تافل شرکت کنید

اگر برای امتحان تافل آماده می‌شوید، بهتر است چند تست عملی انجام دهید. این آزمون آزمایشی توسط مرکز سازمان تافل به صورت آنلاین ارائه می شود. با شرکت در آزمون های آزمایشی می توانید سطح زبان انگلیسی خود را تست کنید و متوجه شوید که در کدام قسمت ها قوی هستید و باید روی کدام قسمت ها کار کنید. همچنین موقعیت های تکراری آزمون شما را برای محیط اصلی آزمون آماده می کند و استرس و اضطراب را از بین می برد.

فراموش نکنید که هر بار که این تست ها را انجام می دهید می توانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. آزمون های آزمایشی باعث می شود که شما کمتر دچار اشتباه شوید و در روز آزمون تافل باعث افتخار شما شود. با باز بودن در امتحان، حتی به صورت موقت، می توانید سوالات را حل کرده و به خوبی تمرین کنید. بعد از چند هفته دوباره در آزمون بعدی شرکت کنید و نمرات خود را با هم مقایسه کنید.

حتی می توانید شرایط خاصی را در خانه شبیه به یک محیط تست ایجاد کنید. هنگام شرکت در امتحانات عملی، تصور کنید که در محیط امتحانی هستید. می خواهید محیطی آرام داشته باشید و پاسخگویی و هماهنگی با آزمون تافل را تمرین کنید.

دکمه بازگشت به بالا