استان ها

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس استان سمنان، حسن عربی با دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران برای حضور در این جشنواره گفت: چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره است.

حسن عربی گفت: برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات نیز برپا می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌ها احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، رشد و توسعه گردشگری، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی روستاها و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

حسن عربی افزود: برای پخت این نان از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

46

دکمه بازگشت به بالا