چرا پیاز داغ خمیر میشود؟

پیاز گرم یکی از چیزهایی است که ما ایرانی ها معمولا در اکثر وعده های غذایی خود از آن استفاده می کنیم. در واقع غذای ایرانی بدون پیاز داغ تقریبا غیر ممکن است. این پیاز قابل برش و تزیین ظروف است. وقتی در آش، عدس پلو، کشک بادمجان، زرشک پلو با مرغ و … استفاده شود یا به صورت نگینی پخته شود، برای درخشندگی خورش ها و در پایان پخت استفاده می شود. بنابراین، برای درست کردن غذاهایی مانند خورش و سوپ سبزیجات که مقوی و مقوی هستند، در 15 دقیقه آخر یک قاشق چایخوری پیاز اضافه کنید.

در ابتدای پاییز بسیاری از افراد پیاز داغ را به مقدار زیاد تهیه می کنند و مدت زیادی در یخچال نگهداری می کنند اما از آنجایی که همه چیز تازه است طعم خوب و سیری دارد پس بهتر است از پیاز داغ استفاده کنید. آن را برای استفاده روزانه خود آماده کنید، اما همانطور که در زیر توضیح می دهیم، می توانید آن را به مقدار زیاد نیز تهیه کنید و در یخچال یا فریزر قرار دهید از آن استفاده کنید.
پیاز
اولین قدم برای تهیه یک پیاز داغ خوب، انتخاب پیاز مناسب است. و همه پیازها درباره انواع پیاز و کاربردهای آن اطلاعات کافی ندارید. آیا می دانید پیاز قرمز، سفید و زرد چه فرقی دارد و اینکه کدام پیاز را باید برای سرخ کردن استفاده کرد؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، 2 راه برای برش پیاز برای تهیه پیاز داغ وجود دارد. به قرص.

معمولا وقتی پیاز را خرد می کنید، یک مشکل پیش می آید: سوختن و آبیاری. برای رفع این مشکل می توانید پیازها را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید و یا به مدت 2 تا 3 ساعت یا بعد از برداشتن پیاز در یخچال قرار دهید. پوست. آنها را در یک کاسه پر از آب یخ قرار دهید.
برای خرید پیاز سرخ شده مجلسی به سایت ترش واش گیلان مراجعه نمایید.

طرز تهیه پیاز داغ

پیاز را از وسط نصف کنید، اگر می خواهید با سنگ خرد کنید، به ته آن دست نزنید، پوست آن را جدا کنید، با چاقوی تیز روی تخته کار ببرید، آب را بجوشانید، وقتی به نقطه جوش رسید. روی این مرحله پیاز را بگذارید. می توانید از این مرحله صرف نظر کنید اما با قرار دادن پیازها در آب جوش پیازهای داغ شفاف و شیشه ای خواهید داشت.

به اندازه پیازها داخل تابه بریزید. برای سرخ کردن حتما از روغن مخصوص استفاده کنید، زیرا روغن های دیگر تحمل دمای بالا را ندارند و به سرعت می سوزند و طعم غذای شما را تحت تاثیر قرار می دهند. به اندازه ای روغن بریزید که سطح تابه را کاملا بپوشاند. اگر پیاز زیاد بود فراموش نکنید تا 1/3 تابه روغن بریزید یعنی برای 1 کیلو پیاز تقریبا 1 لیتر نیاز دارید. روغن

تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، مواظب باشید زیاد داغ نشود، سپس پیازها را اضافه کنید و مدت زیادی در تابه بگذارید. وقتی پیاز را روی حرارت گذاشتید، دو عدد پیاز خشک کامل یا چدن را کنار هم بگذارید تا طلایی شود.

وقتی پیاز طلایی شد و خواستید آن را از روی آتش بردارید، یک قاشق آب یخ یا مخلوطی از آب یخ و زردچوبه یا زردچوبه را در وسط تابه اضافه کنید (یک قاشق آب برای نیم ساعت کافی است). کیلو پیاز)، با این کار کل تابه گرم می شود. یک دست می شود و پیاز در یک لحظه رنگ دیگری پیدا می کند و پختن هم باعث خشک شدن پیاز داغ می شود که سریع آب را اضافه کنید و آن را از روی حرارت بردارید.

پیازها را روی یک تابه فلزی بریزید و سریع پهن کنید چون وقتی روی هم قرار گرفتند با جدا شدن روغن تبدیل به خمیر می شوند، توری را جدا کرده و در ظرف دیگری قرار دهید تا بخار روغن داغ شود. پیاز در خمیر برای درست کردن پیاز داغ خلال شده که برای تزیین غذا استفاده می شود باید همین مراحل را طی کنید، اما مراحل برش متفاوت است.

پیاز داغ را چگونه نگهداری می کنید؟

همانطور که گفتیم بهتر است به اندازه نیاز پیاز داغ درست کنید اما در صورت تمایل می توانید آن را در ظرف دردار به مدت 1 ماه در یخچال یا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. روغنی که پیاز را در آن سرخ کرده اید بریزید، برای همه غذاهایی که پیاز داغ است از آش گرفته تا انواع خورش ها مناسب است. در صورت تمایل می توانید این روغن را در یخچال نگهداری کنید از آن برای سرخ کردن پیاز استفاده کنید، معمولا تا 3 بار قابل استفاده است.

دکمه بازگشت به بالا