چرا لیزر پوست صورت برای چشم ضرر دارد؟

یکی از بزرگترین نگرانی های استفاده از لیزر، تاثیر اشعه لیزر بر چشم است. برخی افراد از استفاده از این دستگاه ها جلوگیری می کنند زیرا اشعه لیزر می تواند عوارض جانبی برای چشم و ساختارهای آن ایجاد کند. اما آیا چنین نگرانی درست است؟ آیا قدرت نور لیزر به اندازه ای است که به ساختار چشم آسیب برساند؟ مقاله قبل از شما برای پاسخ به این سوال آماده شده بود. با توجه به اینکه امروزه افراد زیادی از لیزر برای صورت خود استفاده می کنند، این نگرانی دو چندان شده است. به همین دلیل لازم دیدیم جزئیات این موضوع را باز کنیم و شما را با عوارض ناشی از تابش لیزر به چشم آشنا کنیم.

آیا این درست است که اشعه لیزر باعث عوارض جانبی چشم می شود؟

یکی از موضوعاتی که ممکن است برخی از متقاضیان لیزر درمانی را نگران کند، اخباری است که همه جا در مورد تأثیر اشعه لیزر بر چشم می شنویم. سوالی که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که آیا این خبر صحت دارد؟ آیا افرادی که به کلینیک های لیزر موهای زائد مراجعه می کنند در معرض آسیب چشم هستند؟ پاسخ این پرسش “بلی” است؛ لیزر می تواند به چشم افراد آسیب برساند و این برای کسانی که می خواهند موهای زائد بدن را با لیزر از بین ببرند اصلا خبر خوبی نیست. البته راه حل هایی برای رفع این عوارض وجود دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

راه های جلوگیری از عوارض لیزر چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از لیزر برای درمان موهای زائد می تواند باعث آسیب به ناحیه اطراف چشم شود، اما آیا راهی برای جلوگیری از این آسیب وجود دارد؟ آره؛ برای جلوگیری از آسیب های لیزر درمانی، راه حل های زیادی وجود دارد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید قبل از مراجعه به کلینیک های بهداشتی انجام دهید، مراجعه به مراکزی است که از حضور اپراتورهای حرفه ای دستگاه لیزر بهره مند هستند. توجه داشته باشید که اپراتور به همان اندازه که می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد، می تواند به آسیب و عوارض دستگاه لیزر نیز کمک کند. پس قبل از از بین بردن موهای زائد با کمک دستگاه لیزر، حتما با یک پزشک معتمد صحبت کنید و از او برای معرفی کلینیک زیبایی معتبر راهنمایی بخواهید.

موضوع دیگری که قابل توجه است این است که عوارض لیزر هم متقاضی و هم اپراتور دستگاه را تهدید می کند. برای جلوگیری از عوارض در طول لیزر درمانی، استفاده از عینک های محافظ لیزر ضروری است. به این ترتیب احتمال بروز عوارض به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

چه قسمت هایی از چشم در اثر لیزر آسیب می بیند؟

یکی از قسمت هایی از چشم که ممکن است در اثر تابش لیزر آسیب ببیند، چشم است. چشم عضوی ظریف و نازک است و اگر اشعه لیزر مستقیما بتابد این قسمت را دچار مشکل می کند. تماس با پرتو لیزر ممکن است باعث سوختگی چشم شود.

یکی دیگر از قسمت های مهم چشم مردمک است که در اثر تماس مستقیم با لیزر ممکن است آسیب ببیند. این قسمت نشان دهنده نور ورودی به چشم است.

عنبیه در پشت قرنیه قرار دارد و اگر اشعه لیزر به آن برسد در این قسمت نیز مشکل ایجاد می کند.

شبکیه، داخلی ترین قسمت چشم، قسمت دیگری است که به اشعه لیزر حساس است. این قسمت جریان الکترومغناطیسی نور را به پیام عصبی تبدیل می کند و مغز اطلاعات دریافتی را تجزیه و تحلیل می کند. خطراتی که ممکن است در نتیجه ورود پرتوهای لیزر به شبکیه ایجاد شود، شامل عوارضی مانند کوری یا سوختگی است.

عوارض ناشی از لیزر درمانی صورت در زنان

بسیاری از خانم ها لیزر را برای از بین بردن موهای زائد صورت انتخاب می کنند. اما آیا گفته های شنیده شده در مورد عوارض لیزر صورت برای خانم ها صحت دارد؟

کسانی که این گزینه را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب می کنند باید بدانند که پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن حساس تر است. بنابراین، دقت بیشتری در هنگام کار با آن باید در نظر گرفته شود. اشعه لیزر فولیکول های مو را از بین می برد و باعث ایجاد گرما در پوست می شود. اگر وسیله ای که استفاده می کنید دارای طول موج مناسب نباشد، خطر سوختن پوست حساس خود را دارید. التهاب، تاول و در برخی موارد ضایعات پوستی نیز رخ می دهد. البته اگر اپراتور حساسیت پوست شما را اندازه گیری کند و از دستگاه مناسب استفاده کند، این آسیب صورت به حداقل می رسد.

عوارض تجهیزات لیزر برای اپراتورها

اپراتور لیزر بیش از هرکسی با این تجهیزات سروکار دارد و اگر عارضه ای پیش بیاید بیشتر از دیگران مقصر خواهد بود. اما پیچیدگی های دستگاه لیزر برای اپراتور چیست؟ آیا کسی که این شغل را انتخاب می کند مستعد آسیب های جدی است؟

پرتوهای لیزر نوعی پرتو لیزر هستند که گرما ایجاد می کنند و می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند. قدرت نفوذ این پرتوها برای رسیدن به اندام های بدن و آسیب رساندن به آنها کافی نیست. بنابراین نگرانی در مورد تغییرات سلولی و بیماری هایی مانند سرطان فایده ای ندارد. اما این اشعه ها می توانند عوارضی بر روی پوست یا چشم اپراتور ایجاد کنند. اپراتور برای جلوگیری از عوارض دستگاه لیزر راه حل های ساده ای دارد که شامل استفاده از لباس و عینک مخصوص می باشد.

حفاظت لیزری

در این قسمت برای حفظ سلامتی به ایمنی لیزر و نکاتی اشاره می کنیم که به عنوان کاربر یا مشتری باید در نظر بگیرید. اول از همه باید مشخص باشد که اپراتور لیزر در کار کارآمد است. بنابراین انتخاب مکان مناسب و بهره مندی از اپراتور حرفه ای برای انجام آن ضروری است. شما می توانید به سایت موسسه آموزش اپراتور لیزر نیک اندیشون مراجعه کرده و زیر نظر بهترین اساتید آموزش حرفه ای دریافت نمایید.

برای اپراتور لیزر، پوشیدن لباس و عینک مخصوص برای کار در محیط تحت تابش یکی از نکات مهم برای اطمینان از ایمنی لیزر است.

علاوه بر این، افرادی که از لیزر به عنوان روشی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند، انتظار می رود قبل و بعد از لیزر از ماسک ها و پمادهای مخصوص پوست استفاده کنند. استفاده از عینک مخصوص این افراد نیز بسیار مهم است.

خروج از نسخه موبایل