چرا قهوه اسپرسو آبکی میشه؟

بسیاری از مردم برای دم کردن قهوه مشکل دارند، نمی دانند چرا اسپرسو آبکی است و هرگز راهی برای تنظیم قوام اسپرسو نشنیده اند. سپس، در این مقاله از IP Help، به چهار علت آبکی اسپرسو می پردازیم و به شما نشان می دهیم که چگونه قدرت اسپرسوی خود را تنظیم کنید. همچنین کاربران گرامی لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

4 دلیل برای آبکی شدن اسپرسو

مشکلی که ممکن است بسیاری از ما با آن روبرو شویم این است که تفاله های قهوه (از پرتافیلتر) خیس می شوند یا بدتر از همه، آب جمع می شود. 4 علت اصلی وجود دارد که می توان به راحتی آنها را برطرف کرد و با اصلاح آنها می توانید رطوبت قهوه خود را برطرف کنید. در آینده 4 دلیل اسپرسوی آبدار را با آی پی امداد مطرح خواهیم کرد و در صورت داشتن چنین مشکلی می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

قهوه را کم بریزید

دستگاه اسپرسوساز کم مصرف

ظرافت آسیاب قهوه

قهوه زیاد

نوشیدن کم قهوه یکی از دلایل اسپرسوی مرطوب است

اولین دلیلی که قهوه آب را در قسمت پرتافیلتر یک اسپرسوساز جمع می کند و جمع می کند، مقدار کمی قهوه مورد نیاز برای تهیه اسپرسو است. به طور کلی مقدار مصرفی برای تهیه شات اسپرسو 10-7 گرم قهوه است، اما بستگی به سلیقه و انتخاب قهوه شما دارد. البته اگر پرتافیلتر شما دو برابر شده است باید مقدار قهوه را دو برابر کنید. 14-20 گرم قهوه ایده آل خواهد بود و اگر قهوه شما کمتر از مقدار تعیین شده باشد، مشکل ایجاد می شود و کیفیت خوبی دریافت نمی کنید.

دستگاه اسپرسوساز کم مصرف

قدرت کم دستگاه نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. به طور کلی هنگام تهیه اسپرسو، دستگاه اسپرسوساز شما باید فشاری بین 9 تا 15 بار ایجاد کند. درست است که اکثر دستگاه های اسپرسوساز فشار 15 بار تولید می کنند، اما باید بگوییم که تفاوت زیادی بین واقعیت و اعدادی که سازندگان این دستگاه ها می گویند وجود دارد! به طور کلی، دستگاه های اسپرسوساز به دلیل قدرت محدود نمی توانند از تمام آبی که از طریق آنها پمپ می شود عبور کنند. در این حالت آب کمی بالای فیلتر جمع می شود و باعث خیس شدن قهوه داخل پرتا فیلتر می شود.

ظرافت های آسیاب قهوه

از آنجایی که بسیاری از ما با آسیاب قهوه آشنایی نداریم، قهوه ای که می خریم بیش از حد آسیاب شده است که نه تنها فشار زیادی به دستگاه اسپرسوساز وارد می کند، بلکه بر توانایی استخراج آب نیز تأثیر می گذارد. سعی کنید قهوه ای بخرید که خیلی آسیاب یا خیلی ریز نباشد تا به دستگاه شما فشار نیاورد و کیفیت اسپرسو پایین نیاید.

دمای بالای قهوه یکی از دلایل آبکی شدن اسپرسو است.

اگر نمی دانید تفاله قهوه چیست، به شما بگویم که اگر قهوه آسیاب شده را می گیرید، آن را در پورتافیلتر بریزید و فشار دهید تا جمع شود و غلیظ شود، به این می گویند temping. کار تامپینگ یک تمرین حرفه ای و تا حدودی تجربی در نظر گرفته می شود که در آن باید مقدار مناسب ابزار خود را از طریق آزمون و خطا پیدا کنید. اما به طور استاندارد باید ۱۰ تا ۱۴ گرم فشار را به صورت افقی به قهوه خود وارد کنید.

نحوه تنظیم شدت اسپرسو

پس از تحقیقات زیاد، متوجه شدیم که اسپرسو غلیظ تر از قهوه سیاه است:

بر اساس محاسبات شکست، TDC قهوه دم شده بین 1.15٪ تا 1.35٪ است، در حالی که تعداد اسپرسو پایه 8٪ تا 12٪ است.

انتخاب های مختلفی بین انواع اسپرسو وجود دارد و ممکن است نام های لانگو و ریسترتو را شنیده باشید.

به بیان ساده، باید بگوییم که لانگو در واقع یک اسپرسو با غلظت کمتر از 8 درصد است. به همین دلیل است که هنگام نوشیدن آن احساس هیدراته شدن می کنید.

در مورد Ristoretto، در غیر این صورت، و غلظت آن بالاتر از اسپرسو معمولی است. این در واقع یک اسپرسو با قدرت بیش از 12٪ است.

از طرف دیگر، دمی قهوه با غلظت قهوه سبک کمتر از 15.1 درصد و غلظت قهوه سنگین بیش از 1.35 درصد در نظر گرفته می شود.

حال این سوال پیش می آید که چگونه غلظت اسپرسو را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم قدرت اسپرسو ابتدا رفرکتومتر را با آب مقطر روی صفر قرار دهید.

قهوه باید خوب مخلوط شود.

در مرحله بعد مقداری قهوه و پودر میل کنید.

سپس چند قطره قهوه را روی لنز رفرکتومتر بریزید.

حالا باید ده تا بیست ثانیه صبر کنید.

درب رفرکتومتر را ببندید و دکمه شروع را فشار دهید.

شیشه را با پارچه تمیز کنید.

قیمت قهوه ساز خانگی چقدر است؟

هر دستگاه قهوه ساز امکانات خاص خودش را دارد پس بنابراین قیمت آنها نیز با هم متفاوت است.

خروج از نسخه موبایل