فرهنگ و هنر

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

پیغام روشن اسرائیل به دنیا، حضور یک مقام عالی رتبه نظامی ایران در یک مکان دیپلماتیک، اولین مصوّبات درباره رئیسی، پیام دو مقام ارشد اروپایی به ایران و ادامه رقابت تنگاتنگ دو تیم بزرگ پایتخت برای فتح جام از مهمترین اخبار شامگاهی هشتم خرداد مجله لوکس بودند.

به گزارش مجله لوکس، شامگاه هشتم خردادماه اخباری در حوزه‌های مختلف در این خبرگزاری منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

تأکید بر تسهیل ثبت‌نام نامزدهای حائز شرایط برای انتخابات ریاست جمهوری

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

 دولت :جلسه سران قوا به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شورای نگهبان، معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر کشور و رئیس سازمان صدا و سیما، در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و به جهت اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز از زمان شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی، برگزار شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت رفتار یکسان در قبال کلیه نامزدها در هنگام ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری، خواستار تسهیل ثبت‌نام برای نامزدهایی شد که مطابق اعلام شورای نگهبان شرایط لازم ثبت‌نام را دارا هستند.

تصویب برگزاری همایش تبیین الگوی حکمرانی ولایی ـ مردمی بر مبنای عملکرد رئیس‌جمهور شهید

اولین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی و به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و سایر اعضا تشکیل شد، ۴ مصوبه داشت.

برگزاری همایشی با موضوع بررسی و تبیین الگوی حکمرانی ولایی ـ مردمی بر مبنای عمل آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست جمهوری، هم‌زمان با ایام چهلمین روز شهادت رئیسی و دیگر شهدای خدمت از  جمله مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود.

پیام ماکرون به مخبر؛ به استمرار رابطه تهران-پاریس پایبندم

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

 جهان – «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پیامی به «محمد مخبر» سرپرست نهاد ریاست جمهوری، ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت ایران« شهیدان ابراهیم رئیسی ، حسین امیر عبداللهیان و همراهانشان » بر پایبندی پاریس به استمرار رابطه بین ۲ کشور تاکید کرد.

 در بخش از پیام مکرون خطاب به محمد مخبر آمده است: «چنانکه مستحضرید من چندین مرتبه فرصت دیدار با رئیس‌جمهور ایران و گفت‌وگو با وی حول مسائل دوجانبه و مورد علاقه مشترک را داشتم. همین‌طور با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرده بودم.

در این شرایط خاص، در نهایت مایلم به شما اطمینان دهم که نسبت به استمرار رابطه بین کشورهای‌مان فراسوی اختلاف‌های موجود، پایبندی دارم.»

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نیز در پیامی، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را به علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

حضور فرمانده نیروی قدس در وزارت امور خارجه

جهان – سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور در محل وزارت امور خارجه و ملاقات با سرپرست وزارت امور خارجه، یاد و خاطره شهید حسین امیرعبداللهیان را گرامی داشت.

سردار قاآنی در این دیدار، با اشاره به تلاش‌های وزیر شهید در تنظیم و حمایت از دیپلماسی جریان مقاومت و مردم مظلوم فلسطین، اقدامات و فعالیت‌های وی را در بارگاه الهی، پیشگاه رهبر انقلاب و مردم ایران ماجور دانست.

صهیونیست‌ها در ۴۸ ساعت گذشته ۷۲ آواره را به شهادت رسانده‌اند

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

جهان –دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته با بمباران چادرهای آوارگان در مناطقی در غرب شهر رفح که ادعا می‌کرد امن هستند، ۷۲ آواره فلسطینی را به شهادت رسانده است.

این نهاد فلسطینی در بیانیه‌ای ضمن  اعلام آمار فوق تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد به ارتکاب بیشتر کشتار علیه غیرنظامیان و آوارگانی که از وحشت قتل و بمباران گریخته‌اند، ادامه دهد. این نیت اشغالگر بیانگر پافشاری آن برای ادامه حمایت نسل‌کشی است. همچنین پیامی روشن به دیدگاه‌های کیفری بین‌المللی و سراسر جهان است مبنی بر اینکه قتل غیرنظامیان فلسطینی و نسل‌کشی علیه آنها ادامه دارد.

در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در غرب شهر رفح و واکنش های بین المللی به این حمله ،سازمان عفو بین‌الملل  این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

این نهاد بین‌المللی طی بیانیه‌ای در حساب «ایکس» خود اعلام کرد حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح «جنایت جنگی» است و باید درباره آن تحقیق شود.

در ادامه واکنش های بین المللی به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در غرب شهر رفح، «سباستین دلوگو» نماینده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر»پرچم فلسطین را در پارلمان این کشور برافراشت و همین امر موجب شد که «یائل برون پیوه» رئیس مجمع ملی فرانسه، جلسه پارلمان این کشور را تعلیق کند.

حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر با انتشار ویدیویی در این رابطه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: ما همیشه و در همه جا صدای صلح را فریاد خواهیم زد.

ادامه رقابت تنگاتنگ دو تیم بزرگ پایتخت برای فتح یک جام

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

 ورزشی –در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال ایران ،استقلال مقابل گل‌گهر  با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت تا به رقم‌خوردن نتایج مورد نظرش در هفته پایانی و رسیدن به عنوان قهرمانی امیدوار بماند.

پرسپولیس نیز با برد ۳ بر یک در برابر شمس‌آذر در قزوین، در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ ، جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کرد.

پرسپولیس که پیش از این بازی با ۶۲ امتیاز از ۲۸ بازی با اختلاف یک امتیاز نسبت به استقلال دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران، در صدر قرار گرفته بود با کسب این پیروزی کماکان در صدر جدول باقی ماند تا در فاصله یک بازی مانده به پایان لیگ برتر در آستانه کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری از سوی فراجا

پیغام روشن اسرائیل به دنیا/ اولین مصوّبات درباره رئیسی/ پیام ۲ مقام ارشد اروپا به ایران

 اجتماعی – فرمانده فراجا تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری را از مهم‌ترین ماموریت های فراجا در روزهای آتی اعلام کرد.

سردار احمدرضا رادان با حضور در جمع فرماندهان، روسا و مدیران فراجا در قم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، وی را معیاری برای خدمت و اطاعت از ولی امر برشمرد و گفت:‌ رئیس جمهور شهید عامل به عقل تکلیف گرا بود و ارزش‌ها را فدای رأی‌ها نکرد.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به موضوع تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرداخت و آن را از مهم‌ترین مأموریت‌های فراجا دانست.

 مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری  و بسته اخبار انتخاباتی مجله لوکس در روز سه شنبه ۸ خردادماه  را می توانید در این لینک ها مشاهده کنید .

 انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

از ترکیب کلماتی منتقی و فرهنگ غنی، جادوی زبانی را بر شما تمرین می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا