پیشنهادهایی به پزشکیان، اسرار مگوی یک نویسنده و خبرهایی از لیلا حاتمی و الناز شاکردوست

الناز شاکردوست | شاکردوست

توصیه شیخ حسین انصاریان به رئیس جمهور منتخب، درخواست سازمان اوقاف از واقفین، غفلت از اسکلت تازه‌پیدا شده در تهران، یک نام‌گذاری جدید در تقویم، گیشه جهانی سینما در تسخیر انیمیشن‌ها، خسارت‌های غفلت از فرهنگ، دردسرهای خروج آب زمزم از عربستان و یک راه حل و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری مجله لوکس بودند.

به گزارش مجله لوکس، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آرام آرام باید برای عمره آماده شویم. برنامه‌های مقدماتی عمره انجام شده است، اما زمان آغاز آن به برنامه هواپیمایی و تهیه ارز وابسته است.

از طرفی با وجود اینکه زمان ثبت نام عمره هنوز مشخص نشده است رئیس سازمان حج و زیارت برای اعزام یک میلیون نفر به عمره در یک سال پیش رو اعلام آمادگی کرده، اما تحقق این وعده را به تامین ارز و توافق شرکت هواپیمایی ایران با عربستان منوط دانسته است.

خبرهایی از حج

سازمان حج و زیارت با اشاره به حضور ۲۵ درصد زائران ایرانی در عربستان، زمان آخرین پرواز بازگشت از حج را ۲۳ تیرماه اعلام کرد. همچنین ستاد حج ایران در مکه نیز از فوت ۲۷ زائر ایرانی از ابتدای حج تا شانزدهم تیرماه خبر داد. 

دردسرهای خروج آب زمزم از عربستان و یک راه حل

اهدای جوایز «کتاب سال» به شایستگان تقدیر

در نخستین روز از هفته گذشته آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، برگزار شد.

سال‌ها سکوت بی‌شرمانه نویسنده برنده نوبل

دختر «آلیس مونرو» نویسنده تازه درگذشته و برنده نوبل ادبیات مدعی شد که مادرش از تجاوز به او از سوی ناپدری‌اش در دوران نوجوانی آگاه بوده اما در این باره سکوت کرده است.

اسرار مگوی هوشنگ مرادی کرمانی!

هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم بزرگداشتش، کتاب «شما که غریبه‌ نیستید» را اسرار مگوی خود خواند. او همچنین نوجوانان امروز را شگفت‌انگیز خواند که در دنیا زندگی می‌کنند نه در شهر و روستای خاص.

فیلترینگ Google Play به نفع چه کسانی شد؟

سرپرست مدیریت بهبود کسب و کار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: با فیلتر شدن Google Play قاعدتا مسیر سخت‌تری برای دانلود بازی‌ها به وجود آمده است اما بعد از این واقعه افراد از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند بازار و مایکت اقدام به دانلود بازی‌ها می‌کنند؛ بنابراین تاثیری بر تعداد دانلود نداشته است بلکه محل دانلود تغییر کرده است و حتی به نفع این اپلیکیشن‌های داخلی شده است.

خسارت‌های غفلت از فرهنگ

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن برشماری آسیب‌های غفلت از فرهنگ بر لزوم وجود نگاه فرا دولتی به این حوزه تاکید کرد و گفت: دولت‌ها با هر سمت و سویی باید بتوانند ساحت فرهنگ را فراجناحی دیده و برای ارتقا و توسعه آن گام‌هایی جدی بردارند.

تهیه‌کننده کنسرت تخت جمشید: برخی فکر کردند به خاطر انتخابات به ما مجوز دادند!

محسن خباز (تهیه کننده تور کنسرت‌های علیرضا قربانی) درباره برگزاری کنسرت این خواننده در تخت جمشید می‌گوید: «برنده این رویداد فرهنگ، موسیقی و میراث فرهنگی کشور است. اینکه چه کسی مجوز آن را صادر کرده است و در چه بزنگاه تاریخی رخ داده است، مهم نیست؛ مهم شکل گرفتن این رویداد و باز شدن مسیر برای توسعه فرهنگی کشور است.»

اداره تئاتر شهر را نیلی برعهده گرفت

با رفتنی شدن جواد طاهری از مدیریت مجموعه تئاتر شهر، حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی تا معرفی مدیر جدید، اداره این مجموعه‌ را برعهده گرفت.

گیشه جهانی سینما در تسخیر انیمیشن‌ها

«Inside Out ۲» به جایگاه پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما رسید و «من نفرت‌انگیز ۴» در صدر گیشه فروش آمریکای شمالی قرار گرفت.

یک انیمیشن در آستانه شکستن رکورد تاریخ سینما

وعده‌های تازه خزاعی برای شفاف‌سازی و فیلمخانه ملی ایران

مدیر فیلمخانه ملی ایران گفت:‌ روند تکمیل، توسعه و ارتقای تجهیزات و فضای عمومی ساختمان فیلمخانه با سرعت و جدیت بیشتری در سه سال گذشته پیش رفته و در آینده‌ای نزدیک، این مرکز با مجموعه‌ها و ظرفیت‌های جدید آن رونمایی و افتتاح خواهد شد.  

رونمایی از لباس و گریم الناز شاکردوست و پردیس احمدیه برای یک تئاتر

نخستین تصویر الناز شاکردوست و پردیس احمدیه در نمایش «نبرد رستم و سهراب» منتشر شد.

فیلمی با بازی حامد بهداد و لیلا حاتمی مسافر ایرلند شد

فیلم سینمایی «پیر پسر» در ادامه‌ی حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی سی و ششمین جشنواره گالوِی ایرلند با دیگر آثار سینمایی به رقابت می‌پردازد.

یک نام‌گذاری جدید در تقویم

عزت‌الله ضرغامی از نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت به نام روز «بوم‌گردی» در تقویم سالیانه کشور خبر داد.

حمام بزرگ ایرانی در زنگبار و یک تلنگر!

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با معرفی حمام بزرگ ایرانی در زنگبار (تانزانیا) گفت: با وجود اعلام آمادگی مقامات این جزیره (در آفریقا) برای مرمت این حمام از سوی مرمتگران ایرانی، اما به دلیل ناهماهنگی‌های بین‌دستگاهی، نهایتا یک بنیاد آمریکایی مسئولیت مرمت آن را به عهده گرفت.

غفلت از اسکلت تازه‌ پیدا شده در تهران!

اسکلت یک انسان حدود یک هفته پیش هنگام لوله‌کشی در محله بریانک تهران کشف شد. درحالی که تحقیقات جرم‌شناسی روی این اسکلت آغاز شده، اما از مطالعه و بررسی باستان‌شناسی جنایی غفلت شده و میراث فرهنگی نیز وارد این موضوع نشده است.

پیشنهاد ضرغامی هم‌راستا با وعده مهم پزشکیان

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به وعده مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب درباره اصلاح نظام فیلترینگ گفت: دوران فیلترینگ گذشته است. باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی وعده مهم پزشکیان باشد.

آخرین وضعیت جسمی رضا ایرانمنش در بیمارستان

به گفته مدیرکل روابط عمومی صداوسیما وضعیت جسمانی این رضا ایرانمنش که مدتی است در بیمارستان بستری است رو به بهبود است و تا هفته آینده از بیمارستان مرخص می شود.

اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ایرانیان

مجری طرح «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی در ایران» ضمن تشریح جزئیات این پیمایش گفت: پنج رسانه اجتماعی پرطرفدار بر اساس این پیمایش به ترتیب ۷۲ درصد اینستاگرام، ۵۲ درصد تلگرام، ۴۶ درصد واتساپ، ۴۲ درصد روبیکا و ۳۲ درصد ایتا بوده‌اند.

فلسفه وجودی قرارگاه رمضان چه بود؟

فرمانده قرارگاه رمضان در دوران دفاع مقدس گفت: قرارگاه رمضان در ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای در تبیین حضور خودش در کنار فعالیت‌های نظامی خودش فعالیت داشت. و ۵۵۶ شهید را تقدیم کرد که از شهدای ایرانی و مجاهدین عراقی بودند.

درخواست سازمان اوقاف از واقفین

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از واقفین درخواست کرد برای وقف‌های خودشان به مشاوران سازمان اوقاف مراجعه کنند.

توصیه شیخ حسین انصاریان به رئیس جمهور منتخب

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان صبح چهارشنبه (۲۰تیرماه) با مسعود پزشکیان رییس‌جمهور منتخب در حسینیه هدایت در حاشیه عزاداری سیدالشهدا (ع) دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

پرچم نطلبیده مراد است!

اقامه عزای امام حسین (ع) در شرایط جنگی

«سی‌صد»؛ هندوانه در بسته کم‌مزه!

بلایی که عدس‌های آمریکایی سر اسرای جنگی آورد

هنوز هم «قیمه» محبوب‌ترین غذای نذری است؟

یک روایت شنیدنی از مهدی آذریزدی

«نذر فرهنگی» هم حاجت می‌دهد!

کشف معبد ۵۰۰۰ ساله

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا