اجتماعی

پیش‌بینی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای در تهران از عصر امروز

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، گرد و خاک هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مجله لوکس، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی‌ و اشاره به وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، گرد و خاک اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح زرد ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، از ظهر دوشنبه ۲۱ خرداد تا پایان روز سه شنبه ۲۲ خرداد، در بعضی ساعات به ویژه بعد از ظهر و شب، وزش باد خیلی شدید، توفان لحظه‌ای، خیزش یا انتقال گرد و خاک در استان تهران به ویژه مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی سقوط بعضی اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، دور از انتظار نیست.

بدنبال این امر، اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرده تا احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در تاسیسات و مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه های ناتمام، مستحکم سازی پوشش گلخانه ها، احتیاط کامل در انجام امور عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش مجله لوکس، در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا