سلامت و دانش

پنهان‌کارترین سلاح آمریکا با ماهواره‌های گوگل دیده شد/ فیلم

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس، این وسیله نقلیه آبی بدون سرنشین پیشرفته توسط نورتروپ گرومن توسعه یافته است و بخشی از پروژه پیشرفته نیروی دریایی آمریکا است که هدف آن ایجاد کلاس جدیدی از پهپادهای زیر آبی است که قادر به انجام ماموریت‌های طولانی مدت بدون دخالت انسان هستند.

نورتروپ گرومن می‌گوید که مانتا ری به‌طور مستقل عمل می‌کند و نیاز به هرگونه تدارکات انسانی در محل را از بین می‌برد. این سفره‌ماهی همچنین حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد که به آن اجازه می‌دهد به کف دریا لنگر بی اندازد و در حالت کم‌مصرف به خواب زمستانی برود.

پنهان‌کارترین سلاح آمریکا با ماهواره‌های گوگل دیده شد/ فیلم

طراحی مدولار مانتا ری حمل‌ونقل را تسهیل می‌کند و امکان استقرار سریع و مونتاژ در میدان را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

در اوایل سال جاری، نیروی دریایی آمریکا از تمرینات موفقیت‌آمیز با این پهپاد آبی در سواحل جنوب کالیفرنیا خبر داد که مصادف با محل مشاهده آن در نقشه گوگل است. این تمرینات عملکرد هیدرودینامیکی آن را به نمایش گذاشت، ازجمله عملیات غوطه‌وری با استفاده از تمام حالت‌های پیشرانه و فرمان خودرو که شامل شناوری، پروانه‌ها و سطوح کنترلی می‌شود.

بر اساس برخی گزارش‌ها، نیروی دریایی آمریکا بیش از سه ماه را صرف آزمایش این شناور کرده است.

دکتر کایل وورنر، مدیر برنامه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) گفت:« آزمایش موفقیت‌آمیز و تمام‌مقیاس مانتا ری، آمادگی آن را برای پیشروی به سمت عملیات‌های دنیای واقعی پس از مونتاژ سریع در میدان از بخش‌های فرعی مدولار تأیید می‌کند.»

وزارت دفاع آمریکا به‌طور فزاینده‌ای به فناوری‌های بدون خدمه و کاربردهای آن در میدان جنگ علاقه‌منداست. تحلیلگران دفاعی حدس می‌زنند که توسعه مانتا ری یک حرکت استراتژیک از سوی پنتاگون برای مقابله با پیشرفت فناوری پهپادهای زیرآب توسط سایر کشورها، به‌ویژه روسیه و چین است.

سال گذشته، نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که قصد دارد ۳۰ فروند پهپاد Poseidon، زیردریایی‌های کوچک روباتیک اژدری شکلی که مسکو ادعا می‌کند می‌توانند به‌سرعت ۱۰۰ گره دریایی دست یابند، خریداری کند. چین در نمایشگاه خدمات دفاعی آسیا در کوالالامپور امسال مدلی از پهپاد Poseidon را با بریدگی که ساختار داخلی آن را نشان می‌دهد به نمایش گذاشت.

با مانتا ری، نیروی دریایی به دنبال ایجاد یک ناوگان هیبریدی است که ملوانان و تفنگداران دریایی را با ماشین‌آلات هوشمند و حسگرها یا سلاح‌هایی که حمل می‌کنند، توانمند می‌کند.

منبع: newsweek

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا