پمپ آب خورشیدی یا کفکش خورشیدی با باتری

 

پمپ آب خورشیدی چیست

خرید کفکش سولار: پمپ خورشیدی یا کفکش خورشیدی یک پمپ معمولی می باشد با این تفاوت که منبع تغذیه آن سلول های خورشیدی و پنل های فتولتاییک می باشند. پمپ خورشیدی در طول روز با نور مستقیم و ولتاژ dc فعالیت می کند. چنانچه نیاز بر این دارید که در طول شب نیز پمپ روشن بماند، باید از یک منبع DC مثل باتری استفاده نمایید.

 مزایای پمپ خورشیدی

پمپ های خورشیدی باتوجه مزایا و دلایل زیر استفاده از آن ها در میان کاربران و کشاورزان افزایش یافته است.

نکته مهمی که در استفاده از پمپ خورشیدی باید خاطر نشان کرد، این است که این پمپ ها برای راه اندازی و استفاده از برق خروجی پنل های خورشیدی نیازی به اینورتر ندارند که این خود به کاهش قیمت و کاهش هزینه نگه داری کمک زیادی می کن.

 قیمت پمپ خورشیدی

قیمت پمپ خورشیدی یا همان کفکش خورشیدی بسته به مدل آن ، کیلو وات نامی و میزان هد و دبی آبی که کاربر برای استفاده خود نیاز دارد متغیر است و طبق جدول زیر می باشد.

ردیف توضیحات قیمت
(
تومان)
1 قیمت پکیج پمپ خورشیدی برای ارتفاع 50 متری 12.000.000
2 قیمت پمپ خورشیدی برای ارتفاع 80 متری 19.000.000
3 قیمت پکیج پمپ خورشیدی برای ارتفاع 120 متری 27.000.000

لیست قیمت پمپ خورشیدی بیشتر بر اساس میزان ارتفاع آبدهی تعیین می شود ولی شما می توانید برای دریافت قیمت به روز پمپهای خورشیدی با واحد فروش شرکت پرشیا سرو تماس گرفته و قیمت بگیرید.

 

 پکیج پمپ آب خورشیدی

پکیج پمپ خورشیدی به مجموعه تجهیزاتی که برای راه اندازی یک پمپ نیاز داریم گفته می شود . پکیج پمپ خورشیدی به طور معمول شامل این وسایل می شوند

پکیج پمپ خورشیدی

به عنوان مثال برای یک خریدار پمپ خورشیدی 50 متری تجهیزاتی شامل دو عدد پنل خورشیدی 250 واتی ، 20 کابل اتصال سولار ، دو عدد کانکتور MC4 و استراکچر خورشیدی به صورت یک پارچه ارسال می گردد.

 خرید پمپ خورشیدی

برای خرید پمپ خورشیدی ، شما در ابتدا باید میزان هد و دبی آب مورد نیاز ، کیلو وات برق مصرفی و همچنین عمق چاه یا استخر آب دقت فرماید و متناسب با آن پمپ خورشیدی را خریداری نمایید.

خوشبختانه پکیج پمپ خورشیدی هیچ گونه محدودیتی در کیلو وات و مقدار جریان دهی ندارد و شما می توانید متناسب با نیاز خود آن را سفارش گذاری کنید

پمپ آب خورشیدی با باتری

این نوع پمپ از یک پکیج برق خورشیدی کامل تشکیل شده است که در طول روز پنل های خورشیدی وظیفه تولید انرژی و باتری ها نیز وظیفه ذخیره انرژی الکتریکی را برعهده دارند. در این میان شارژکنترلر فرایند شارژ باتری ها را کنترل و اینورتر تمام سینوسی برق ذخیره شده در باتری را به برق ۲۲۰ ولت شهر تبدیل و به پمپ اعمال می کند. بیشتر پمپ های خورشیدی باتری دار از نوع تک فاز بوده اما در برخی از پروژه ها نیز می توان از پمپ های سه فاز نیز استفاده نمود.

همچنین با استفاده از اینورتر های Hybrid می توان بخشی از انرژی ذخیره سازی باتری را از موتور برق یا دیزل ژنراتور تامین نمود. گفتنی است پمپ ها و کفکش های استفاده شده در این روش از نوع پمپ و کفکش های معمول بازار است و با دانستن میزان اسب بخار پمپ و تعداد ساعت کاری آن در روز، می توان پکیج مورد نیاز پمپ یا کفکش را محاسبه نمود.

مزایای استفاده از پمپ خورشیدی با باتری

معایب استفاده از پمپ یا کفکش خورشیدی با باتری خورشیدی

پمپ آب خورشیدی جریان متناوب بدون باتری

این نوع از پمپ های خورشیدی فقط می توانند در ساعات روشنایی روز به ویژه ظهر فعالیت کنند. سیستم برق این پمپ ها از پنل های خورشیدی، اینورتر های کنترل دور موتور تشکیل شده است. در ساعاتی از روز که نور آفتاب به اندازه کافی بر سطح پنل های خورشیدی تابیده می شود، توان خروجی پنل ها از توان مورد نیاز برای راه اندازی پمپ یا کفکش بیشتر شده و الکتروپمپ ابتدا با دور پایین شروع به کار می کند و پس از مدت زمانی، دور الکتروپمپ به دور نامی خودش می رسد. گفتنی است پمپ ها و کفکش های قابل استفاده در این روش همانند پکیج های دارای باتری همان پمپ ها و کفکش های موجود در بازار هستند.

مزایا و معایب این مدل از پمپ ها به صورت زیر است

مزایا:

 معایب:

پمپ آب خورشیدی جریان مستقیم بدون باتری

در این روش پمپ آب خورشیدی یا کفکش خورشیدی از نوع جریان مستقیم DC بوده و به طور معمول به صورت مستقیم یا به کمک یک درایور به پنل های خورشیدی متصل می شود. پمپ ها و کفکش های جریان مستقیم با پمپ ها و کفکش های موجود در بازار متفاوت بوده و نمی توان پمپ های آب معمولی را به این روش به خورشیدی تبدیل نمود.

مزایا و معایب این مدل از پمپ های آب خورشیدی به صورت زیر است

مزایا:

معایب

بیشتر پمپ ها و شناورهای موجود در بازار ایران تا حداکثر ارتفاع ۷۰ متر موجود است. ضمنا آبدهی این نوع پمپ ها و شناورها کم و بیشتر برای سیستم های دارای ذخیره آب ( استخر ) به کار می روند.آبدهی اکثر این شناورها حداکثر ۶ تا ۱۰ هزار لیتر در ساعت می باشد. شناورهای دارای آبدهی و ارتفاع و حد بیشتر بسیار گرانتر از شناورهای معمولی تکفاز و سه فاز می باشند.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل