پدر علم ژنتیک ایران:‌ کرونا تا دو سال دیگر هست/به واکسن کرونا نمی توان دل خوش کرد

پدر علم ژنتیک ایران:‌ کرونا تا دو سال دیگر هست/به واکسن کرونا نمی توان دل خوش کرد
آفتاب‌‌نیوز:

روزنامه شهروند نوشت: “کرونا تا دو سال دیگر در جهان خواهد بود.” این چیزی است که استاد داریوش فرهود می گوید. وی به عنوان پدر ژنتیک ایران شناخته می شود ، اما نه تنها پدر ژنتیک ایران ، و هم اکنون پدر معنوی 80000 کودک است که در آن سال ها با تشخیص و تأیید سلامت خود به دنیا آمدند.

هنوز دانشجویانی هستند که حس تحقیق را به استاد بدهکارند. وی چندین مقاله علمی نوشته و به مدت 3 سال سردبیر مجله تخصصی بوده است. توزیع این مجله در سراسر جهان همچنان ادامه دارد. در این سن ، او بیش از 15 ساعت کار می کند و خستگی ناپذیر است.

فرهود امروزه بیماری کرون و میزان بستگی این بیماری به ژنتیک انسانی را مورد مطالعه قرار می دهد ، البته نه با اخبار و شبکه های مجازی.

این متخصص ژنتیک اولین مقالات در مورد تاج را در جهان می خواند و بنابراین آخرین اطلاعات در مورد این بیماری در جهان را دارد.

احترام به قانون ، اولین اصل برخورد با تاج

وی با اشاره به حاكمیت قانون به عنوان مهمترین اصل در برخورد با تاجگذاری ، گفت: “قانون همان چیزی است كه دولتها می آورند.” وقتی مردم شفافیت ، اعتماد و همدلی را در مقامات می بینند ، قوانین را رعایت می کنند و اگر این اعتماد وجود نداشته باشد ، فکر می کنند قانون قانونی است که دولت از آنها می خواهد و اگر چنین نباشد ، دولت ها قانون هستند. قوانین برای به اشتراک گذاشتن وضع شده است. رسیدن به اعضای ملت و ملت سهم مشترکی به یکدیگر می دهد ، در واقع مرز بین مردم و دولت نیست بلکه بین مردم و مردم است.

هیچ کس حق ندارد بگوید من آنطور که می خواهم زندگی می کنم و زندگی من در دست خودم است اما زندگی همه ما به هم پیوسته است و هر جامعه ای یک سرمایه اجتماعی است که هر جنبه از زندگی خود را در دست ندارد زیرا از آن روز به بعد انسان متولد شد ، کلیه هزینه های دولت برای آموزش ، مدرسه ، دانشگاه ، جاده ها ، امکانات شهری و غیره آنها راه رفته اند – این امتیازاتی است که به آنها داده شده است ، و به همین دلیل است که او باید از مال و جان خود محافظت کند. – احتمالاً دیگران.

هر شغل پروتکل خاص خود را دارد

وی در ادامه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که درست است که در مبارزه با کرونا باید جنبه های مختلفی در نظر گرفته شود ، اما بسیار مهم است که نکاتی که هر شغل باید به آنها توجه کند با سایر مشاغل متفاوت باشد. این نباید به کلمات این بخش محدود شود و این آموزشها باید به صورت عملی انجام شود. به عنوان مثال ، در مورد مترو ، وقتی گفته می شود که باید مسافت ها رعایت شود ، این بدان معناست که همانطور که مردم مشاهده می کنند ، مقامات باید برای کاهش مشکلات تعداد ماشین ها را افزایش دهند.

تأثیر ژن ها بر بیماری عروق کرونا ویروس قلب

هر فرد ژن خاصی دارد ، به این معنی که تاج در همه افراد یکسان نشان نمی دهد و نوع بروز آن در هر فرد متفاوت است.

به گفته فرهود ، زیرساخت های جسمی افراد به گونه ای است که نوع بیماری در همه افراد رخ می دهد. در واقع ، ویروس به هر انسانی متفاوت پاسخ می دهد. البته ، ویروس خود به طور مداوم در حال جهش و ایجاد جهش های جدید است. این ویروس جهش های مختلفی را نشان داد و علائم بالینی این بیماری ها متفاوت بود. در ایران نیز وضعیت به همین منوال است و این از قاعده کلی جهان مستثنی نیست و جهش های مختلفی در این ویروس مشاهده شده است.

گروه خونی و تاج

پروفسور فرهود توضیح داد که تحقیقات نشان می دهد برخی از گروه های خونی در برابر بیماری مقاومت بیشتری دارند ، به این معنی که به سرعت آلوده نمی شوند و اگر آلوده شوند به راحتی از طریق تاج عبور می کنند. به عنوان مثال ، گروه خونی O در برابر بیماری مقاومت بیشتری دارد. در کشورهایی با گروه خونی O بالا ، می بینیم که مقاومت مردم این کشورها در برابر بیماری ها نیز در حال افزایش است ، اما ویژگی های دیگری نیز در بدن انسان وجود دارد ، آنزیم های قرمز خون که حدود 3 عدد هستند نیز از جمله خصوصیاتی هستند که می توانند تأثیرات آن را تحت تأثیر قرار دهند. بیماری مردم را تغییر دهید.

فرهود معتقد است که ویتامین های D و C نیز شاخص های مهمی در بدن هستند و بالا و پایین بودن آن نیز بر شدت یا سطح پایین این بیماری تأثیر می گذارد ، به این معنی که اگر این پروتئین ها در بدن زیاد باشند ، بدن مصونیت افزایش می یابد. از طرف دیگر ، آنها قادر به شناسایی چندین چیز هستند ، از طریق این ژن تعیین می کنند که چگونه یک فرد به بیماری مبتلا می شود و در صورت بروز ، آن را شدید یا موقتی می کند و اینکه آیا خطر مرگ وجود دارد یا خیر.

این آزمایش در حال حاضر در مجارستان در حال انجام است ، اما نکته این است که این آزمایش دارای یک امتیاز منفی است ، یعنی این تخمین یک درصد است و شخصی که توسط آزمایش مشخص می شود کمتر در معرض عفونت است ، خودش را ترک می کند. و به همین دلیل ، دیگران می توانند بیمار شوند.

این متخصص ژنتیک توضیح داد که آنها تمام اطلاعات را از گروهی از 5 کشور در سراسر جهان جمع آوری کردند و نتیجه گرفتند که ماهیت این ژن ها در کشورها متفاوت است.

آزمایشات انجام شده در سه کشور ایتالیا ، اسپانیا و فرانسه نشان می دهد که ژن های افرادی که در این مناطق زندگی می کنند به شدت درگیر این بیماری هستند ، به این معنی که زیرساخت های ژنتیکی بدن انسان نقش مهمی در مبارزه با بیماری دارد. این امر در مورد بیماری های قلبی عروقی نیز صدق می کند.

ساختار پیچیده بدن

این طور نیست که وقتی ویروس حمله می کند ، بلافاصله آلوده می شود و درگیری بدن با ویروس افزایش می یابد. بدن ساختار پیچیده ای دارد که طبق آن باید بیماری را تعریف کرد و تمام فاکتورهای لازم برای شرکت بدن در ویروس را در نظر گرفت.

آمار باید دقیق باشد

اینکه گفته شود فلان کشور از میزان بروز و میزان مرگ و میر خاصی برخوردار است ، درست نیست زیرا این آمار باید براساس تعداد جمعیت محاسبه شود. به عنوان مثال ، بحرین دارای جمعیت بسیار کمتری نسبت به هند است که با جمعیت این کشورها اندازه گیری می شود.

ما واقعاً نمی توانیم یک عدد خالص ارائه دهیم و این عدد باید به یک میلیون تقسیم شود و سپس به شما خواهیم گفت که تعداد آنها کشته شده اند. این مرگ ها می تواند دو دلیل داشته باشد: اول اینکه ، بیمارستان چقدر مراقبت پزشکی دارد و آیا آنها خودشان به بیمارستان مراجعه کرده اند یا نه.

جهش های تاج از کشوری به کشور دیگر متفاوت است

جهش ویروس کرونا در کشورها متفاوت بود. جهش در این ویروس در هند یا کشوری مانند سیبری کاملاً متفاوت است ، بنابراین جهش تاج در این داستان بارها ادامه دارد. با این حال ، وقتی صحبت از ژنتیک می شود ، علم ژنتیک نباید ما را با این واقعیت اشتباه کند که ژنتیک خوبی داریم و به این بیماری مبتلا نمی شویم. آنچه مهم است این است که سلامتی نه تنها فرد بلکه همه اقشار جامعه از اهمیت برخوردار است زیرا ویروس به گونه ای خود را نشان می دهد که از فرد آلوده به ویروس منتقل می شود و هیچ علائمی برای افراد دیگر ندارد.

فواید کرونا: بهداشت عمومی

هر بحرانی فواید خود را دارد. کرونا اولین موردی است که همه مردم جهان را به خود مشغول کرده و بیش از هشت میلیارد نفر را در جهان صف آرایی کرده است. در واقع ، نکات بهداشتی که به دلیل تاج محبوب شد مهمترین اصول بهداشتی است که هیچ دولتی نمی تواند خیلی خوب به مردم بیاموزد ، از دیدگاه های دیگر می توان به آنها نگاه کرد. سازگاری زوجین مسئله مهمی است که به ندرت در مدارس و دانشگاه ها آموزش داده می شود و دوران تاج گذاری و تنش روزافزون در خانواده ها نشان داده است که این مهم تا چه حد می تواند مهم باشد و فقدان چنین آموزش هایی تا چه اندازه واضح است.

ویروس ناشناخته

فرهود خاطرنشان کرد که ویروس زنده نیست ، بنابراین آنتی بیوتیک ها روی آن کار نمی کنند ، اما او می گوید که ویروس سلسله خاص خود را دارد و جهش ها و جهش های مختلفی را تجربه می کند. وقتی وارد بدن می شود ، می تواند تأثیر زیادی روی خون و ریه ها بگذارد و به سرعت تکثیر شود و این ضرب شروع به تأثیر در قسمت های مختلف بدن می کند. به عنوان مثال ، بخشی از ریه ها را فلج می کند. اما نکته اساسی این است که ویروس به شدت شیوه زندگی ما را تغییر داده و باعث اختلال در بسیاری از مشاغل و ایجاد مشاغل جدید در کنار ویروس شده است.

واکسیناسیون چقدر موثر است؟

واکسن تاج به یکی از مهمترین مشکلات جامعه پزشکی در سراسر جهان تبدیل شده است. مکانیسم واکسیناسیون تضعیف ویروس در داخل بدن است ، بدن بیماری را کمی دریافت می کند ، اما در عوض آنتی بادی و آنتی بادی در بدن تولید می کند.

“نکته ، این است که واکسن کرونا از چه جهشی محافظت می کند ، و ما نمی توانیم خیلی خوشحال شویم که خود را در برابر ویروس جهش یافته و دائماً واکسینه کنیم.”

خروج از نسخه موبایل