پاپ شوکه شد – مجله لوکس

پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان ، روز یکشنبه (امروز) با استناد به کشف گور دسته جمعی کانادا ، احترام به حقوق بومی و فرهنگ را خواستار شد.

به گزارش رویترز رهبر جهان کاتولیک همچنین تأکید کرد که از شنیدن خبر کشف بقایای 215 کودک در یک مدرسه کاتولیک سابق در کانادا بسیار ناراحت و شوکه شده است.

پاپ فرانسیس از رهبران سیاسی و رهبران مذهبی کانادا خواست تا با قاطعیت برای روشن شدن موضوع تلاش کنند و برای آشتی و بهبود دردهای کشف این گور جمعی تلاش کنند.

امروز یک مقام ارشد کاتولیک در میدان سنت پیتر ، در جمع مردم سخنرانی کرد ، به کانادایی ها و بومی ها تسلیت گفت ، اما به دلیل نقش کلیسا در مدرسه عذرخواهی نکرد.

پاپ فرانسیس اظهارات خود را دو روز پس از سخنرانی نخست وزیر کانادا جاستین ترودو بیان کرد. ترودو از کلیسای کاتولیک خواست مسئولیت اداره این مدرسه را که در آن بقایای 215 کودک بومی پیدا شده بود ، به عهده بگیرد و عذرخواهی کند.

در 28 ژوئن ، اجساد حداقل 215 کودک بومی ، که برخی از آنها سه ساله بودند ، در زمین یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیای انگلیس پیدا شد.

به دنبال انتشار این خبر ، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از دولت کانادا و واتیکان خواسته اند که در اسرع وقت تحقیقات کاملی را انجام دهند.

این گور دسته جمعی در حالی که یک رادار نفوذپذیر زمینی در حالی تحقیق کرده بود که یک متخصص کانادایی در مورد مکانی که روزگاری یک مدرسه شبانه روزی بومی در Camelops بود تحقیق کرد.

بین سالهای 1883 و 1996 ، حدود 150،000 کودک بودایی به اجبار از خانواده خود جدا شده و به مدارس شبانه روزی تاسیس شده توسط کلیسای کاتولیک فرستاده شدند ، هدف اصلی این بود که این کودکان از جوامع بومی کانادا بیگانه شوند و از گسترش زبان جلوگیری کنند. و آموزش تحمیل شد.

بسیاری از این کودکان ادعا شده در مدارس شبانه روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته اند و بسیاری معتقدند که این مدارس زخم ها و جراحات ماندگاری بر جای گذاشته که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

311311

خروج از نسخه موبایل