پارک «ورشو» در بروجرد ایجاد می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، یحیی عیدی بیرانوند در سخنانی، اظهار داشت: پارک «ورشو» باهدف معرفی صنایع «ورشوسازی» بروجرد و جذب گردشگران در شهر ملی «ورشو» ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: پارک «ورشو» با نصب المان‌هایی از صنایع «ورشوسازی» بروجرد تزئین و گردشگران در بروجرد که به‌عنوان شهر ملی «ورشو» در کشور است با صنایع «ورشو» آشنا خواهند شد.

شهردار بروجرد، گفت: به معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور پیشنهاد داده شده است که ساختمانی از خانه‌های تاریخی بروجرد طی تفاهم‌نامه‌ای به شهرداری واگذار شود تا نمایشگاه دائمی صنایع «ورشوسازی» برپا و همچنین آموزش و فروش در آن محل انجام شود.

عیدی بیرانوند، ادامه داد: همچنین پیشنهاداتی به معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه گردشگری در بخش بوم‌گردی هتل زاگرس بروجرد داده شده که توسعه گردشگری در این بخش را نیز شاهد باشیم.

وی افزود: بروجرد دارای ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی است و حدود ۵۰ خانه تاریخی در این بافت وجود دارد که ظرفیت بالایی برای گردشگری است، خانه‌های تاریخی در صورت واگذاری به بخش خصوصی می‌توانند احیا و باعث توسعه گردشگری شهرستان شوند.

خروج از نسخه موبایل