ویژگی‌های تایل های سنگدانه ای با ورق دکرا، ورق کینگستون

ورق دکرا، ورق کینگستون به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. از جمله ویژگی‌های ورق دکرا، ورق کینگستون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وزن سبک: کاشی‌ها بسیار سبک‌تر از سقف‌های سرامیکی و سیمانی هستند و برای مناطقی که مستعد زلزله باشند توصیه می‌شود.

مقاوم در برابر بادهای شدید: به لطف سیستم یکپارچه و ساختار آیرودینامیکی کاشی‌ها، این سیستم به راحتی در مقابل طوفان‌های شدید مقاومت می‌کند.

سطح زیاد نویز و عایق: شن‌های بزرگ و لایه‌های محافظ مختلف مانع از انتقال صدا از باران به داخل ساختمان شده و عایق حرارتی بهتری نسبت به ورق‌های گالوانیزه ایجاد می‌کنند.

آتش: کاشی‌ها از مواد نسوز ساخته شده و به هیچ وجه آتش سوزی نیستند و برای مدت طولانی مقاوم در برابر آتش هستند.

مقاومت در برابر ترک: یکی از شایعترین مشکلات بام به دلیل کوچک شدن و انبساط ناشی از تغییر دمای محیط، ترک خوردگی است. لایه‌های بی شماری کاشی باعث کاهش انتقال حرارت می‌شود و از ترک خوردگی جلوگیری می‌کند. او آن را آورد.

مقاومت در برابر آب: به دلیل همپوشانی مناسب کاشی‌ها و سیستم یکپارچه سازی بام، حتی در صورت وجود باد شدید در هنگام باران، آب هم نفوذ نمی‌کند.

ضد خزه و گرد و غبار: لایه آکریلیک در سطح بیرونی سقف اصطکاک بسیار کمی ایجاد می‌کند و ذرات خزه و گرد و غبار به آن نمی‌چسبند.

ورق دکرا، ورق کینگستون چیست؟

ورق دکرا، ورق کینگستون یک سیستم سقف شیب دار پیشرفته است که با استفاده از آخرین فن آوری و آزمایش‌های مختلف در نیوزلند تولید می‌شود. روکش‌های خارق العاده، طراحی جدید و سبک وزن – این ویژگی‌های منحصر به فرد دکرا است، که در سال‌های اخیر باعث شده است که دکرا در صنعت سقف‌های شیب دار یک رهبر باشد.

ورق دکرا از 6 لایه به شرح زیر تشکیل شده است:

1- استیل پایه Teel (لایه پایه 0.39 میلی متر ضخامت)

2- روی آلومینیوم روی – آلومینیوم

این روکش که از استحکام آلومینیوم برخوردار بوده و در برابر روی مقاوم است، مقاومت بسیار بالایی در برابر تخریب می‌کند و هفت برابر بیشتر از یک پوشش گالوانیزه است.

3- رزین آکریلیک رزین آکریلیک

لایه‌ای برای محافظت از لایه آلومینیوم – روی.

4- لایه پایه لایه پایه

چسبندگی این لایه باعث می‌شود که سنگریزه‌ها روی کاشی ماندگار شوند.

5- تراشه‌های سنگی

سنگریزه‌های طبیعی که با درصد کمی از رنگ ترکیب می‌شوند تا رنگ کاشی را تشکیل دهند. این سنگریزه‌ها نسوز و غیر قابل اشتعال هستند و از ورود باران جلوگیری می‌کنند.

6 – لعاب بالای لعاب

لایه آخر مانع از نفوذ گرد و غبار در سنگریزه‌ها و روی سطح کاشی می‌شود و همچنین باعث رنگ آمیزی و تثبیت رنگ سنگریزه‌ها می‌شود.

ویژگی‌های دکرا:

– زیبایی و صداقت

– نور (7 کیلوگرم در هر متر مربع)

– عدم نفوذ و جذب آب و ضد آب بودن لازم نیست

– مقاومت در برابر زلزله

– مقاومت در برابر باد، طوفان و گردباد (حداکثر 200 کیلومتر در ساعت)

– مقاومت در برابر سرما

– تحمل در برابر بارندگی برف (360 کیلوگرم در هر متر مربع)

– بدون پوسیدگی، خوردگی و سایش

– مقاوم در برابر آتش

– هیچ تغییری در اثر نور خورشید ایجاد نمی‌شود

– امکان استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف

– مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما

– قابلیت انعطاف پذیری و برش

– نصب سریع

– سازگار با محیط زیست

– انواع و اقسام رنگ‌ها و الگوهای

– عدم وجود سنگریزه به دلیل عوامل طبیعی

– قابل نصب در شیب 12 تا 90 درجه است

ورق دکرا، ورق کینگستون بسیار سبک است و کاشی در حدود 1/8 بام سرامیکی و سیمانی است که برای کاهش وزن ساختمان مؤثر است و قادر به تحمل 8 زمین لرزه ریشتر است. در صورت از بین رفتن نیز اثرات مخرب کمی خواهد داشت. این کاشی‌ها با قالب گیری ورق‌های آلوسین تحت فشار ساخته می‌شوند که در 7 مرحله از قالب گیری انجام می‌شود. الگوی کاشی دارای یک همپوشانی بزرگ است. ورق آلوزینک یکی از مقاوم‌ترین آلیاژهای خوردگی است؛ میزان خوردگی آن 7 برابر کمتر از ورق‌های گالوانیزه است.

طرح رنگ ورق دکرا Decra شامل قرمز، قهوه‌ای، نارنجی، آبی، سبز و ذغال است.

هر کاشی با لایه‌ای از رزین آکریلیک، چسب، سنگریزه‌های طبیعی و همچنین لعاب آکریلیک شفاف در سطح بالایی آلوسین پوشانده شده و دارای عمر طولانی در کنار استحکام، دوام و زیبایی است.

سرانجام، ورق دکرا با یک ساختار 8 لایه، دوام دارد اما سبک وزن است و از تمام ویژگی‌های یک سقف زیبا، عدم وجود تغییر رنگ در اثر نور خورشید، دائمی و ایمن است.

منابع مقاله:

https://www.decra.com/

https://www.jjroofingsupplies.co.uk/decra-classic-tile-roofing-sheet/

 

دکمه بازگشت به بالا