وقوع تصادف فوتی بر اثر آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در محور حمیل-اسلام آبادغرب 

به گزارش خبرگزاری مجله لوکس کرمانشاه، «عبدالحسین زارع» در تشریح این خبر اظهار کرد: فرا گرفتن ناگهانی قسمتی از محور حمیل به اسلام آباد غرب بر اثر دود غلیظ ناشی از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی موجب کاهش شدید میدان دید رانندگان و برخورد ٢ دستگاه وسیله نقلیه با یکدیگر شد که در اثر این حادثه یک نفر فوت و ٢ نفر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: در این حادثه ورود دود غلیظ به جاده به عنوان عامل محیطی، در کنار کم توجهی راننده به جلو به عنوان خطای عامل انسانی زمینه وقوع تصادف را به وجود آوردند و در واقع تأخیر در دیدن خطر از مهم‌ترین دلایل ایجاد کننده این سانحه دلخراش بوده است.

جانشین رئیس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: هر عملی که باعث ایجاد خطر و بی نظمی در جریان ترافیک در راه‌ها، شانه جاده‌ها و حریم قانونی آن‌ها شود ممنوع ‌است‌ و بر همین اساس ورود دود حاصل از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی به راه‌ها مصداق ایجاد خطر است.

وی تصریح کرد: برخی اقدامات مانند آتش زدن بقایای محصولات، سنگ چین کردن شانه راه‌ها، خیس و لغزنده شدن مقطعی جاده بر اثر آبیاری بارانی، ورود گل و لای زمین‌های کشاورزی به جاده، قرار دادن وسایل و ابزار در نزدیک مسیر تردد، پوشاندن و یا آسیب رساندن به تابلوها و علائم ترافیکی در وقوع و شدت یافتن تصادفات نقش دارند.

زارع یادآور شد: برابر قانون در صورت ایجاد هر گونه نقص و خطر برای تردد ایمن وسایل نقلیه که منجر به تصادف شود، شخص حقیقی یا حقوقی که مرتکب این عمل شده مسئول بوده و به تناسب سهم خود باید خسارات وارده را جبران کند.

جانشین رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود از انجام هرگونه اقدامی که موجب خطر برای تردد وسایل نقلیه می‌شود خودداری کنند تا از ایجاد مسئولیت برای آنان جلوگیری شود.

46

خروج از نسخه موبایل