وعده ترکیه برای پاسخگو کردن اسرائیل/در کنار فلسطین ایستاده‌ایم

به گزارش مجله لوکس «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنرانی خود در افتتاحیه نشست وزرای خارجه D-۸ که در استانبول برگزار شد، گفت: ما شک نداریم که کسانی که این کشتار را در غزه انجام دادند، روزی پاسخگو خواهند بود. کسانی که در کنار آینده صلح‌آمیز فلسطین هستند، پیروز خواهند شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در افتتاحیه نشست فوق‌العاده شورای وزرای خارجه دی-۸ در استانبول سخنرانی کرد. این وزرای خارجه در استانبول با دستور کار غزه دیدار کردند.

فیدان در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: به‌عنوان کشورهای دی-۸، ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم. نشست امروز فرصتی برای تکرار این تعهدات است. ما با اعلام همکاری در هر نقطه برای تامین حقوق مردم فلسطین تلاش می‌کنیم. کسانی که این قتل‌عام را انجام داده‌اند، روزی پاسخگو خواهند بود.

هاکان فیدان با اشاره به راه‌حل «۲ دولتی» و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، گفت: از ابتدا به حمایت از راهکار ۲ دولتی و تمامیت ارضی مستقل به پایتختی بیت‌المقدس شرقی ادامه دادیم. تا به امروز ۱۴۸ کشور، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. اسپانیا، ایرلند، نروژ و اخیرا اسلوونی. با مشارکت صدها کشور، این‌ها در برابر این بی‌عدالتی تاریخی ایستاده‌اند و من مطمئن هستم که بقیه نیز از آن پیروی خواهند کرد.

وزیر خارجه ترکیه افزود، غزه به امید و حمایت نیاز دارد، اما بیش از همه به اقداماتی نیاز دارد. به گفته او، نظام بین‌المللی به دلیل ریاکاری برخی کشورها در حال فروپاشی است. این وزیر ترکیه‌ای تاکید کرد که جهان اسلام باید برای راه‌حلی پایدار پیش قدم شود.

311311

خروج از نسخه موبایل