وزیر دفاع یمن: سلاح‌های راهبردیِ بازدارنده در اختیار داریم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) با حضور در جبهه «جیزان» واقع در مرز با عربستان سعودی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردم مستقر در این منطقه دیدار کردند. .

وزیر دفاع یمن: سلاح‌های راهبردیِ بازدارنده در اختیار داریم

به نوشته وبگاه المسیره، او ضمن ابلاغ سلام و تبریک «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله و «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به نیروهای مستقر در جیزان، گفت که نیروهای مسلح یمن علی‌رغم تجاوز و محاصره، عزم بالا برای توسعه وتا ییبی

العاطفی، افزود: «نیروهای مسلح یمن جنگاوری بالا در همه بخش‌های دریایی، زمینی و هوایی دارند و همچنین از سلاح‌های راهبردی بازدارنده با فناوری نقطه‌زنی بالا می‌برند.»

وزیر دفاع دولت صنعاء گفت: «نیروهای یمنی بر پایه اصلی قرآنی» در عدتم عدنا «رفتار می‌کنند». [اصل پاسخگویی متقابل] که بر اساس توجیهات و توصیه های رهبری حکیم و مخلصانه انقلابمان است.»

او گفت که از مهم‌ترین اهداف علنی و غیرعلنی متجاوز به یمن، تسلیم مردم یمن است، مردمی که به گفته او اعتماد کامل به نیروهای مسلح خود دارند و اکنون زمان توقف توقف تجاوزگری و برداشتن محاصره و خروج از یمن فرا رسیده است و تحولات. روزهای پیش رو این موضوع را ثابت خواهد کرد.

وزیر یمن همچنین از توطئه و توافق رسمی توافق ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند از مطالبی که یمن را به رژیم غذایی دفاعی، و غربی حامی آن تحویل گیرنده دارند، داشته باشند.

منابع یمنی نیز فروردین ماه گذشته خبر دادند که امارات عربی دولت به همراه رژیم غذایی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است.

در مقابل نیز «کمال الشرفی» فرمانده تیپ ۱۰۵ مستقر در جبهه جیزان، ضمن تقدیر از بازدید وزیر دفاع و همراهان، بر التزام کامل به دستورات و توصیه‌های فرماندهان در خصوص آتش‌بس و همزمان هوشیاری و آمادگی بالا در قبال نقض‌های مکرر کرد.

آتش‌بس دو ماه در یمن از ۱۴ فروردین آغاز و بخش عمده آن پخش می‌شود. با این حال شکست‌های مکرر آتش‌بس از حملات توپخانه‌ای گرفته تا ادامه محاصره یمن، امیدها برای تمدید دوباره وضعیت فعلی را کاهش دادند، به طوری که پس از گذشت یک ماه و نیم از اعلام آتش‌بس و پس از اعتراضات شدید دولت صنعاء، تنها امروز (دوشنبه) ) اولین پرواز از فرودگاه صنعاء به مقصد اردن صورت پذیرفت و ادامه نکشیزی

در این راستا «محمد عبدالسلام» جنبش رسمی انصارالله یمن نیز چند روز پیش بیان کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی همچنان در حال نقض آتش‌بس در این کشور است.

انتهای پیام / م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا