بین الملل

وزیر خارجه سودان: با صدای بلند می گویم خروج از لیست تروریسم ربطی به هیچ موضوع دیگری ندارد

وزیر امور خارجه سودان با اشاره به ادعای ارتباط با رژیم صهیونیستی در ازای حذف از لیست تروریستی ، گفت: حذف سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم ارتباطی با پرونده دیگری ندارد.

مجله لوکس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عمر قمرالدین در یک کنفرانس مطبوعاتی در سودان در عمر قمرالدین وزیر امور خارجه اظهار داشت که کشور وی باید با ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج شود:

پیش از این ، شبکه i24 ادعا کرده بود که سودان پس از تصمیم گیری 24 ساعته در مورد رد یا قبول صلح با تل آویو ، برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توافق کرده است.

این شبکه به منبع نزدیک به دولت سودان استناد کرد که گفته بود شورای حکمرانی روز چهارشنبه با رژیم صهیونیستی در صلح توافق کرده است. در این جلسه بحث های زیادی صورت گرفت و سرانجام موافقت برای عادی سازی روابط صورت گرفت.

پیش از این ، رسانه های عربی گزارش داده بودند كه ایالات متحده به سودان 24 ساعت فرصت داده است تا به حذف نام خود از لیست تروریست ها و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. در همین حال ، دولت سودان در مورد صلح با رژیم صهیونیستی اختلاف نظر دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا