وارد آمدن آسیب قابل توجه به یک فروند بمب افکن بی-52 نیروی هوایی آمریکا

یک گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله لوکس روز شنبه در رسانه‌ها گزارش داد که یکی از بمب‌افکن‌های B-52 نیروی هوایی آمریکا در جریان یدک‌کشی در یکی از پایگاه‌های این کشور به شدت آسیب دیده است.

به گزارش روزنامه انگلیسی “دیلی میل”، یک بمب افکن B-52 بر اثر برخورد با حصارهای اطراف “پایگاه هوایی لوئیزیانا” به طور قابل توجهی بکسل شد. بر اساس بیانیه اسکادران تعمیر و نگهداری هواپیما، هواپیما در حین انتقال به نمایشگاه مستقیماً با حصار روبروی ساختمان تعمیر و نگهداری برخورد کرد.

در این حادثه آسیب جانی وارد نشد، تمامی قطعات از نرده و دستگاه خارج شد و آسیب قابل توجهی به نوک بال راست و لبه جلویی بال بیرونی راست وارد شد.

با توجه به قدمت بمب افکن های B-52، هزینه تعمیرات احتمالاً قابل توجه است. در حال حاضر 76 بمب افکن و قطعات یدکی اضافی در پایگاه هوایی دیویس مونتانا در آریزونا فعال هستند. تعدادی بمب افکن اضافی 84 میلیون دلاری در پایگاه هوایی بارکسدیل وجود دارد.

پس از چند روز سکوت، نیروی هوایی ایالات متحده اخیرا تایید کرد که یک بمب افکن B-2 Sprite در حین پرواز آموزشی در پایگاه هوایی ویتمن در میسوری سقوط کرده است.

بمب افکن رادارگریز هنگام فرود محلی در 14 سپتامبر (سه شنبه، 23 سپتامبر) به وقت محلی مجروح شد. یک روز بعد، در 15 سپتامبر، جنیفر گرین، سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده، مدعی شد که در این سانحه به کسی آسیب نرسیده و هیچ آتش سوزی در هواپیما وجود نداشته است. گرین در کنفرانس مطبوعاتی به تعداد خدمه در طول ماموریت اشاره ای نکرد. تنها چیزی که او می گفت این بود که این بمب افکن می تواند در جنگ به سلاح های معمولی و هسته ای شلیک کند، اما وقتی سقوط کرد، تفنگ نداشت.

گرین از پاسخ دادن به سوالات بیشتر در مورد فاجعه از جمله شکست پرواز خودداری کرد و افزود که نیروی هوایی در حال بررسی است.

وب سایت دیگری گزارش داد که B-2 ممکن است در حین پرواز دچار نقص هیدرولیک شده باشد. تصاویر ماهواره ای نیز بمب افکن را روی چمن های کنار باند فرودگاه نشان می دهد.

انتهای پیام/ م



این را به صفحه اول توصیه کنید

خروج از نسخه موبایل