بین الملل

هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند حتی با وجود تحریم‌های ادعایی در تجارت قانونی ایران اخلال ایجاد کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، ایالات متحده آمریکا به نبرد با صنعت نفت ونزوئلا ادامه خواهد داد. اما این بار ، این توطئه محدود به نقض استخراج نفت از کشور نبود ، و کاخ سفید پالایشگاه نفت را از دولت بولیوی مسدود کرد و مانع از ارسال نفت خام برای تولید بنزین و افزایش فشار بر شرکت های نفتی در سراسر جهان شد.

CITGO ونزوئلا ، که نقش اساسی در پالایش نفت دارد. این بخشی از موضوع توطئه های آمریکایی است. زیرا وی روابط خود را با شرکت ملی نفت ونزوئلا قطع کرد و درآمدهای نفتی را به نفع اقتصاد ایالات متحده و خوان گودو رهبر مخالفان ونزوئلا مصادره کرد. ونزوئلا دارای 18 پالایشگاه نفت و گاز ، شش داخل و 12 خارج در سیتیگو است. ایالات متحده برای یک سال و نیم تلاش کرده است روابط خود را با شرکت ملی نفت ونزوئلا قطع کند. به عنوان مثال ، شرکت ملی نفت ونزوئلا روابط خود را با کوبا قطع کرد و این شرکت را سنگسار کرد تا در رابطه با مواد اولیه با شرکت های پتروشیمی ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

دروس شرکتهای نفتی ایران برای جهان

توطئه علیه دولت دوست جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه داشت که تهران برای حل بحران دو تانکر بنزین به کاراکاس فرستاد ، دو مورد. یک راه حل اضطراری که می تواند پیامدهای فوری محاصره اقتصادی ونزوئلا و یک راه حل بلند مدت را کاهش دهد. در مورد محلول سوخت اضطراری ، محموله های نفتی می توانند به ونزوئلا برگردند و در راه حل دوم مواد مورد نیاز برای تولید واحدهای پتروشیمی غیر تولیدی را تأمین می کنند.

ورود نفت ایران به جمهوری بولیوی ونزوئلا درسهای مهمی را برای جهان فراهم کرده است ، از جمله اثبات این که تحریم های ایالات متحده در صورت ثروت داشتن کشورها ، از چگونگی استفاده از آنها و چگونگی حمل و نقل محصولات خود ، اثر خود را از دست می دهند. تحریم های مالی شامل حاکمیت صنعت و دانش فناوری علمی نیست. هنگامی که کارتهای چاپ آمریکایی از دست استعمارگران خارج می شود ، تحریم ها غیرقابل نفوذ و تضعیف می شوند.

ایران سیاستی را مبتنی بر منافع ملی دنبال می کند

این تحلیلگر ارمنستانی ، بنیانگذار گاردین ، ​​به AFP گفت: “بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد پیام هایی که جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا ارسال کرده است ، ارسال محموله بنزین به ونزوئلا را به جهانیان ارسال کرده است و توانسته است تحریم های ادعایی آمریکا را مورد اختلاف قرار دهد.” نقش معتبر شرکتهای نفتی ایران در حمل و نقل بنزین به ونزوئلا این است که ایران ثابت کرده است که کشور مستقلی است و سیاست خود را بر اساس منافع ملی خود پایه ریزی می کند تا نیازها و تهدیدهای دیگران.

بنیانگذار کاهنان

او بنیانگذار کاهنان ، سردبیر هفته نامه ارمنی ارکس است

وی افزود: روابط اقتصادی و سیاسی ایران با سایر کشورها براساس احترام متقابل ، حمایت از منافع مشترک و البته پرستیژ و عزت در عرصه داخلی و خارجی تعریف شده و بر همین اساس ادامه خواهد یافت. برای ایران ، این اقدام پیام های روشنی برای ایالات متحده و جهان ارسال می کند ، به این معنی که ایران ، به عنوان یک کشور قدرتمند و یک تمدن باستانی ، از خواسته های خود پیروی نخواهد کرد. از سوی دیگر ، به نظر می رسد ایالات متحده به تحریم ها وابسته است و اجرای آن فراتر از تحریم ها و نوعی “تروریسم اقتصادی” است که سایر جهان چاره ای جز مقابله با آن ندارند.

به گفته بسیاری از ناظران بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران توانسته است به جهانیان ثابت كند كه هر كجا منافع ملی و تجارت قانونی وجود داشته باشد ، هیچ ابرقدرتی نمی تواند مداخله كند ، حتی با تحریم های ادعا شده. این روحیه مقاومت را می توان تحت سرکوب استکبار جهانی به کشورهای دیگر صادر کرد.

سردبیر هفتگی آراكس گفت: “پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، جهان به سمت انحصار پیش رفت و ایالات متحده به این فکر افتاد كه جهانی را به عنوان قدرت هژمونیك اعلام كند.” با این حال ، تغییرات منطقه ای و جهانی وضعیت جدیدی را ایجاد کرده اند: خودکفایی بسیاری از مناطق ایران و اتخاذ سیاست های مستقل ، محاسبات آمریکایی را تغییر داده و به این نتیجه رسیده اند که ما باید در میز مذاکره با ایران بنشینیم.

مدیر سایت و کانال خبری Araxennews گفت: “افزایش چهره هایی مانند دونالد ترامپ در ایالات متحده ، معادلات را دوباره ناراحت کرده است. آمریکایی ها در میز مذاکره هستند و فکر می کنند ایران همه پیشنهادات جدید را به دلیل ضعف قبول می کند.” رویای یانکی ها به واقعیت نزدیک نشده است.

عدم تحمل ایران از یک طرف ، و توانایی عجیب آمریکا از سوی دیگر ، آمریکایی ها را وادار به اعمال فشار حداکثری بر ایران کرد.

سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده پیشین سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تحریم های وحشیانه ترور شد که ایران به موقع و با یک پاسخ عظیم ، هژمونی ایالات متحده را در منطقه و جهان لرزاند و برخی از کشورهای منطقه قدرت آمریکا را به دست نیاوردند. و فکر کرد که چرا آنها از این امر فکر کردند و از آن حمایت کردند ، دوباره به بررسی سیاست خصمانه وی در قبال ایران و نزدیکی آن با کشور ما بپردازند.

ایران شریک قابل اعتمادتری نسبت به سایر کشورهای منطقه است

وی گفت: “ایران در عمل نشان داده است که می تواند شریک بهتر و مطمئن تری برای کشورهای تحت تحریم یا فشار نسبت به سایر کشورهای منطقه باشد ، زیرا وقتی قطر چند سال پیش تحریم شد ، در کنار ایران ایستاد و اعتماد به نفس دو کشور را تقویت کرد.” . حرکت نفت و گاز طبیعی ایران به داخل حیاط خلوت آمریکا هنوز برای جهانیان به ویژه کشورهای مظلوم اثبات شده است که علی رغم تهدیدات رئیس جمهور ، مقاومت اصولی در سایه رشد اقتصادی و امنیت داخلی تنها راه رسیدن به اهداف است.

آنا گفت: اثبات قدرت نظامی ایران پس از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین السد از این عقیده حمایت می کند که درگیری نظامی منجر به ضرر ایالات متحده خواهد شد و با وجود همه جنجال ها ، آنها نتوانستند به طور غیرقانونی با نفت و گاز ایران برخورد کنند. وی گفت: “آمریکایی ها خود را قدرت های هژمونیک می دانند ، به این معنی که آنها خود را به عنوان اقتصادهای برجسته جهان و ارتش و بنابراین تصمیم گیرندگان سیاسی جهان می بینند.” در نتیجه ، زبان قابل فهم آنها یکسان است. حمله موشکی به عین السد ایرانی و تهدید رئیس جمهور آمریکا برای برخورد با نفتکش های ایرانی نباید از این پس مورد بررسی قرار گیرد.

بنیانگذار کاهنان

وی افزود: “بعد از اینکه ایران واکنش تکان دهنده ای به قتل سردار سلیمانی داد ، سیاستمداران آمریکایی فهمیدند که ایران از دفاع از منافع خود در برابر تهدیدهای سرکوبگرانه دریغ نخواهد کرد و در صورت لزوم ضربه ای شدید به این سرزمین از بدخواهان وارد می کند.” ایران واكنش قاطعی داد كه سیاستمداران آمریكایی انتظار آن را نداشتند و مجبور شدند در سیاست خود در قبال ایران كه برای استفاده از زور (به عنوان تنها زبان قابل فهم آنها) آماده است ، تجدید نظر كنند و تصمیم گرفتند كه دولت خود را از مباحث نامتوازن اطمینان دهند.

وی گفت: “ما نباید فراموش کنیم که ایران ، به عنوان کشوری که شرایط سخت جنگ هشت ساله را تحمل کرده و با شجاعت و غرور سربازان اختصاص داده خود ، متحمل ضرر و زیان می شود ، هرگز نمی خواهد جنگ جدیدی بخواهد.” البته نباید به درخواستهای بی اساس گوش فرا دهید.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا