سلامت و دانش

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

امروز ، با ورود هواوی به مناطق جدید ، نباید از شنیدن این خبر تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از فرمول موفقیت آمیز مورد استفاده در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند در سایر صنایع نیز استفاده کند. فرمولی مبتنی بر نوآوری مداوم که هزینه زیادی را صرف تحقیق و توسعه می کند. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سال های اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

بزرگترین تغییر در سالهای اخیر در صنعت خودرو محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. این نوع اتومبیل ها سال ها نمی توانستند با اتومبیل های بنزینی دار رقابت کنند و استفاده از آنها در شارژ ، سرعت و قدرت کم بسیار محدود بود.

باتری های مورد استفاده در موتورهای الکتریکی اتومبیل

اما در دهه گذشته به لطف ورود پدیده ای به نام “تسلا” در صنعت خودرو ، ما با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که در همه شارژها عملکرد یکسانی دارند و حتی از وسایل نقلیه بنزینی نیز بهتر هستند. باید اذعان کرد که آینده برای آن اتومبیل های الکتریکی و در واقع برای اتومبیل های دارای سوخت جایگزین برای بنزین است.

در چنین شرایطی هواوی از اولین موتور الکتریکی خود به نام DriveOne رونمایی کرده است که مشخص شده دارای مشخصات بهینه زیادی است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل DC ، یک شارژر ، یک واحد توزیع نیروی برق و یک واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور Hyper-Converged در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی سه منطقه ای ساخته شده است که ساخت آنها آسان است ، ساخت آنها ساده و مقیاس آنها آسان است. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری را در محور Z اشغال می کند و همچنین تقریباً به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد و هزینه های تولید آن را در مقیاس تولید انبوه کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که امکان ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را فراهم می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی سیستم رانندگی هوشمند و اتوماتیک خود را با نام AutoSar معرفی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the اتومبیل را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها می تواند شامل ترافیک دقیق در منطقه ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص برای هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری خودرو اجازه می دهد تا هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را برای راننده انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، گزینه های بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد که به نتایج بهتری می رسد.

این نتایج با استفاده از هوش مصنوعی با کارایی بالا و الگوریتم های پیشرفته و پیشرفته Huawei محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که با این فناوری ها بدست آمده ، توانایی رانندگی به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده در اتومبیل است که پیش بینی می شود حتی از رانندگی انسان ایمن تر باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه به طور کامل مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم واکنش نشان می دهد.

با این وجود مسلم است که آینده اتومبیل های برقی خودران رانندگی خواهد بود. اگرچه این خودروها چندین مدل در مجارستان دارند ، اما انتظار داریم در آینده نزدیک حضور گسترده تری داشته باشیم و استفاده گسترده ای داشته باشیم.

۲۱۲۱

دکمه بازگشت به بالا