هشدارهایی درباره انتخابات/ تصمیم ماکرون

هشدارهایی درباره انتخابات ریاست جمهوری، اظهارات ضدایرانی و تصمیم رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای برقی، وقوع زلزله در استان فارس، ممنوعیت‌های تبلیغاتی رسانه‌های دولتی، ابلاغ بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳، هشدار مدیریت بحران برای تهران و دعوت جواد خیابانی به کمیته اخلاق از مهمترین اخبار مجله لوکس در شامگاه ۱۹ خرداد بود.

به گزارش مجله لوکس، شامگاه شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ خبرنگاران مجله لوکس به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های گوناگون پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می‌کنیم:

ابلاغ بخش دوم بودجه ۱۴۰۳

سیاسی:

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری بخش دوم قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ شامل پیوست‌ها و جداول را ۱۲ خرداد امسال به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

این قانون در جلسه علنی دوشنبه ۳۱ اردیبهشت امسال مجلس شورای اسلامی تصویب و ۷ خرداد سال جاری به ریاست جمهوری ارسال شد.

اظهارات ضد ایرانی امانوئل مکرون

جهان:

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه عصر شنبه و در کنفرانس خبری مشترک با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پاریس گفت این ۲ کشور به سیاست فشار علیه ایران ادامه می‌دهند.

ماکرون ضمن اتهام‌زنی به ایران گفت: «مصمم هستیم به همراه آمریکا، ایران را برای متوقف‌کردن فعالیت‌های تنش‌زا در منطقه تحت فشار قرار دهیم».

واکنش کلمبیا به جنایات اسرائیل در غزه

گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تا زمانی که این جنگ به پایان نرسیده، صادرات زغال‌سنگ به اراضی اشغالی را قطع خواهد کرد.

اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای برقی

اقتصادی:

طبق اعلام مدیرسامانه یکپارچه تخصیص خودروها، نتایج تخصیص/عدم تخصیص تمامی متقاضیانی که در بازه‌ زمانی مقرر نسبت به تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن وجه ١٠٠ میلیون تومانی در این حساب و سپس ثبت‌ درخواست یک خودرو از بین هفت محصول عرضه شده، اقدام کرده بودند، از روز شنبه ١٩ خرداد ماه بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه‌ خودروهای برقی قابل مشاهده است. 

افزایش پاداش معرفی تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمز ارز در کشور خبر داد.

وی گفت: مرحله نخست پاداش ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ٥٠ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می شود.

ممنوعیت های تبلیغات انتخابات در رسانه های دولتی

فرهنگی:

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای موارد منع قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های دولتی و رسانه هایی که وابسته به بودجه‌ عمومی هستند را اعلام کرد.

مطابق ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد و هم‌چنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و هم‌چنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع اعلام شده است.

آخرین وضعیت رسانه‌ها (و از جمله نام صاحب امتیاز آنان) در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) قابل دسترسی است.

تاکید بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی مدیران دولتی

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که «شرعا و قانونا مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.»

سیدمحمد هاشمی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هفته‌های آینده تاکید کرد که شرعا و قانونا مجاز به فعالیت انتخاباتی نیستیم.

هشدار مدیریت بحران برای تهران

اجتماعی:

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش موقت گرد و خاک و رگبار باران، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطقی از تهران از روز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری هشدار داد.

هشدار دادستان کل کشور به نامزدها و هوادارن شان

حجت الاسلام‌ موحدی آزاد دادستان کل کشور گفت: نامزدهای انتخابات و طرفدارانشان بدانند که انتشار هر نوع مطلبی که حاوی توهین یا هتک حرمت اشخاص باشد، جرم است و قابل تعقیب است.

دعوت خیابانی به کمیته اخلاق

ورزشی:

کمیته اخلاق فدراسیون اعلام کرد که جواد خیابانی، مجری شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه اسناد و مدارک مورد ادعای مستند و به عنوان مطلع به این کمیته دعوت می‌شود.

جواد خیابانی، گزارشگر و مجری ورزشی در مصاحبه ای گفت: VAR به ایران نمی‌آید تا بتوانند بازی‌ها را در بیاورند، من می‌توانم نام داوران و بازیکنانی که پول می‌گیرند را بگویم.

دشت مدال های رنگارنگ کشتی گیران در مجارستان

در جریان دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان، فردین هدایتی به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را به گردن آویخت.

همچنین مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال نقره و میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز کسب کردند.

وقوع زلزله در استان فارس

استان ها:

زمین لرزه‌هایی در مقیاس ۴.۱ ریشتر اردکان و ۳.۲ ریشتر شهر افزر استان فارس را لرزاند.

زمین لرزه اردکان استان فارس در ساعت ۲۱:۰۳ امشب، ۱۹ خردادماه در عمق ۷ کیلومتری زمین در طول جغرافیایی ۵۱.۹ و عرض جغرافیایی ۳۰.۱۶ رخ داد.

غلامرضا غلامی مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس درباره خسارات احتمالی این زلزله ها گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق وقوع زلزله اعزام شدند که مشخص شد هر دو زلزله خسارات جانی یا مالی نداشته‌اند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل