سلامت و دانش

نگهداری مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل در خودرو خطرناک است

با شیوع ویروس کرونا ، برخی ضد عفونی کننده های الکلی را در وسایل نقلیه خود نگه می دارند و این خطر جبران ناپذیری را به همراه دارد.

به گزارش مجله لوکسبرای جلوگیری از مشکلات ناشی از ذخیره الکل در ماشین ، معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی توصیه های بهداشتی و پیشگیری را ارائه داد.

به گفته وزارت امور عمومی وزارت بهداشت ، این توصیه ها و پیام های بهداشتی به شرح زیر است:

– از آنجا که الکل قابل اشتعال است ، بهتر است از نگهداری نامناسب و استفاده از مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل در فضاهای بسته مانند اتومبیل خودداری شود. همچنین اگر ضد عفونی کننده های الکلی با کوچکترین جرقه از فندک به داخل ماشین پاشیده شوند ، ماشین در معرض آفتاب گرم می شود و ماشین روشن می شود ، آتش سوزی ایجاد می شود و باید بسیار احتیاط کرد.

– هنگام استفاده از مواد ضد عفونی کننده الکل در اتومبیل ، دستورالعمل های ایمنی باید رعایت شود ، یعنی به جای استفاده از ضد عفونی کننده های حاوی الکل در ماشین ، باید از پد الکل استفاده کنیم ، یا مواد را در ظروف کوچک حمل کنیم ، یا اگر ضد عفونی کننده های الکل در ماشین هستند ، این کار را نکنید ماشین را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

– در صورت وجود مواد ضد عفونی کننده الکلی در اتومبیل ، در صورت امکان کمی شیشه ها را پایین بکشید تا از بالا رفتن دمای داخل خودرو جلوگیری کنید ، در هنگام ضد عفونی ماشین درها و شیشه ها را باز بگذارید و پس از چند دقیقه ماشین را روشن کنید.

– برای ضدعفونی اتومبیل در محیط داخلی بهتر است از پد الکل به جای سمپاشی مستقیم استفاده شود و الکل و سفید کننده (وایتکس) یا سایر مواد شیمیایی را برای ضد عفونی مخلوط نکنید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا