سلامت و دانش

نکات مهم جهت استفاده از کولرهای آبی در دوران کرونا

پیروی از دستورالعمل های بهداشتی برای کولرهای آبی می تواند نقش مهمی در جلوگیری از شیوع و گسترش تاج در خانه ها و اماکن عمومی داشته باشد.

به گزارش مجله لوکس به گفته معاون صدراعظم سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تهویه مطبوع یکی از ملزومات پیشگیری از شیوع ویروس ناشی از شیوع ویروس Covid 19 از طریق عطسه ، سرفه و گفتار است. از آنجا که تعداد عوامل بیماری زا و پاتوژن ها می تواند به طور قابل توجهی در داخل خانه افزایش یابد.

اگر برای خنک کردن دمای محیط از کولر آبی استفاده می کنید ، حتماً:

– کولرهای آبی بهتر در خارج از ساختمان قرار می گیرند و در این حالت با توجه به اینکه منبع هوا کاملاً از هوای خارج است ، می تواند تهویه مناسب را فراهم کند.

– هوای تازه باید خارج از ساختمان باشد و هوای داخلی نباید به کولر آبی بازگردد.

– توصیه می شود درجه حرارت بین 24 تا 30 درجه سانتیگراد و رطوبت بین 40 تا 70 درصد حفظ شود.

– آشپزخانه و حمام دارای سیستم تهویه مکانیکی نصب شده و روشن هستند.

– هنگام استفاده از کولر آبی مخصوصاً در اماکن عمومی و برای تعداد زیادی از افراد ، بهتر است تهویه هوا را با حداکثر سرعت شروع کنید تا هوای تازه تأمین شود.

– اگر حداقل یک ساعت قبل از شروع ساعت کاری از کولرهای آبی در اماکن عمومی استفاده می کنید ، حداقل یک ساعت پس از پایان ساعت کار ، رقیق شدن هوا را بهبود بخشید تا از تمیز بودن هوا اطمینان حاصل شود.

– برای اطمینان از جریان هوا و عبور و تعویض هوای تازه با هوای داخلی ، چندین دریچه یا پنجره را باز کنید.

– بهتر است دریچه های تهویه مطبوع را تنظیم کنید تا باد مستقیم به افراد وارد نشود.

– در فضاهای عمومی که از این سیستم استفاده می شود ، استفاده از ماسک برای افراد حاضر توصیه می شود.

– مصرف کنندگان این نوع تهویه مطبوع باید در هنگام آغاز کار در شروع فصل ، شرایط بهداشتی مناسب را رعایت کنند تا گرد و غبار موجود در خانه را حفظ کرده و تا حد امکان آن را پخش کنند.

– هنگام استفاده از کولر آبی ، یکی از توصیه های مهمی که باید در نظر گرفته شود ، تعویض سالانه نی و عدم قرار گرفتن در معرض لبه مستقیم کولر است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا