نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفر و پیش فروش بلیط های گردشگری در نوروز ، گفت: “قضاوت در مورد نوروز امسال بسیار عجولانه است ، ما یک فرد شیادی ، پرخاشگر و بالا هستیم دستورالعمل ها و همکاری مردم را درمان می کند ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی می افتد؟

نمکی ادامه داد: “مردم طی سال گذشته فشار و خستگی زیادی را متحمل شده اند ، اما نوروز امسال فرصتی نیست که از این ویروس شیطانی فاصله بگیریم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است ؛ این ویروس نوروز 1400 با ما ، و احتمالاً امسال بیشتر روی ما تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت از آغاز پیش فروش بلیط تورهای نوروزی خبر داد: عزیزانی که بلیط می فروشند و بلیط می خرند ؛ یاد بگیرید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما که تحت کنترل سیستم بهداشت و درمان زندگی می کنیم و می توانیم دیدگاه های کمی دورتر را ببینیم ، نمی بینیم که اگر ما پروتکل را زیر پا نگذاشتیم نوروز امسال آرام می شد به آن پایبند باشید شاید اسفند خوب کار کرد و بهاری آرام بود ، اما اکنون چنین پیش بینی ای نداریم.

نمکی اظهار داشت که این بیماری در خوزستان و سایر استانها تحت تأثیر قرار نگرفته است ، و رفتار ویروس کرونا به ویژه با توجه به نوع جهش یافته آن. ما امیدواریم که مردم در این شرایط کمترین دردسر را داشته باشند و آنها می دانند که شرایط عادی نیست ، امسال نوروز اصلا خبری از ایران و هرجای دنیا نیست که بتوانیم سفر کنیم ، گشت بزنیم و دور هم جمع شویم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: “در مورد تورهای خارجی ، باید بگویم که مردم باید بدانند که در اروپا ، هنگام شیوع بیماری ، آنها بسیار سختگیرانه و هند ، که سختگیرانه مانند کشورهای اروپایی و منطقه ای نیستند: آیا آنها عاقل هستند و با رفتار ویروس جدید مهاجم آشنا هستند. آنها می دانند که شما نمی توانید با ویروس جدید شوخی کنید و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانید ، صبور باشید و از پدیده های غیرشهری بین شهری لذت ببرید.

نمکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت هرگز سفر و پیش فروش بلیط های نوروزی به کسی را تأیید نکردیم ، گفت: “اگر کسی خطی از من ، وزیر ، پیدا کند که می توان این اقدامات را اعلام کرد ، اعلام خواهیم کرد” ما گفتیم که از این پس نمی توانیم تصمیم بگیریم ، ویروس شطرنج بازی کردیم و لحظه به لحظه تصمیم گیری کردیم و گفتیم که برای چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا